جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
آغاز ساخت کارخانه کنسانتره بافق
18 مرداد 1400 - 12:43
شناسه : 15923
مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران- بافق گفت: این شرکت با تامین ۱۰۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، ساخت کارخانه تولید کنسانتره سنگ‌آهن به ظرفیت سالانه دو میلیون تن را در چارچوب طرح تامین خوراک کارخانه گندله‌سازی معدن سه چاهون در این شهرستان آغاز کرد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا فلاح مبارکه مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران- بافق پیش‌بینی کرد که این واحد معدنی ۳۶ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد، اظهار داشت: امیدواریم که با بهره‌برداری از این طرح معدنی و افزایش ظرفیت‌های آن، میزان ارزش‌افزوده فراوری موادمعدنی افزایش یافته و منجر به توسعه و رشد بیش از پیش منطقه معدنی بافق شود.

وی افزود: بسیاری از محرومیت‌های شهرستان به علت تاخیر در احداث کارخانه‌های جوارمعدنی است که  یکی از آن طرح‌ها، کارخانه گندله‌سازی به ظرفیت پنج میلیون تن است که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی دیگر از مسئولان استان یزد و کشور اسفندماه سال ۱۳۹۹ در این شهرستان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران – بافق از تولید ۶ میلیون تن سنگ‌آهن سال گذشته در این شرکت خبر داد و گفت: این واحد برای تامین خوراک گندله سنگ‌آهن به ظرفیت پنج میلیون تن در سه چاهون به دنبال استخراج از معادن قدیم و جدید است.

فلاح مبارکه از آغاز باطله‌برداری برای  استخراج از معدن «آریز» به صورت مشترک با مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو اردکان خبر داد و بیان کرد: این معدن که به کمک خبرنگاران از این بعد به « آریز» نام‌گذاری می‌شود، بیش از ۱۰۰ میلیون تن ذخیره سنگ‌آهن دارد که نیمی از آن به شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران- بافق تعلق می‌گیرد. البته باطله‌برداری از معدن جدید آریز سه سال به طول می‌انجامد تا به مرحله استخراج و تولید برسد.

وی با اشاره به نیاز مبرم کارخانه گندله سه چاهون بافق را به خوراک(کنسانتره) یادآور شد: علاوه بر تولید محصول در معادن زیرمجموعه شرکت سنگ‌آهن بافق، خرید چهار میلیون تن سنگ‌آهن از منابع خارج از شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران – بافق به شرایط سخت تحریم‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: در چنین شرایطی با همت متخصصان داخلی، کارخانه «گُندله» سه چاهون بافق با یک میلیارد و ۸۵۵ میلیون یوآن چین سرمایه‌گذاری و با راه‌اندازی آن برای ۷۸۸ نفر ایجاد اشتغال می‌شود که برگ زرین در تاریخ این منطقه به شمار می‌رود.

فلاح تصریح کرد: گندله‌سازی یکی از طرح‌های جوار معدنی شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران- بافق است که با سایر طرح‌ها، زنجیره فولاد را در این شهرستان تکمیل می‌کند. در این راستا هم‌اکنون بیش از هفت هزار نفر در شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق به کار اشتغال دارند که با احتساب خانواده‌های آن‌ها و بازنشستگان افزون بر ۷۵ درصد جمعیت این شهرستان ۵۲ هزار نفری به نوعی وابسته به این شرکت هستند.

بافق بهشت سرمایه‌گذاری ایران

محمدرضا علمدار یزدی ربیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) یزد گفته بود که هم‌اکنون هفت طرح بزرگ صنعتی از سوی سرمایه‌گذاران خارجی در حال اجراست که این طرح‌ها در ایجاد اشتغال استان نقش مهمی دارد. علاوه بر این مبلغ سرمایه‌گذاری مصوب که وارد مراحل اجرایی طرح شد طبق جواز تاسیس صادره چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی در پایان بدون اشاره به نوع تولید، ظرفیت و ایجاد  اشتغال و ملیت سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: تعامل خوبی بین دستگاه‌های مختلف استان برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری فراهم است و این امر در کنار سایر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در یزد، این منطقه را به بهشت سرمایه‌گذاری ایران تبدیل کرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.