چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
آغاز عملیات اجرایی تولید هم‌زمان برق و بخار نیروگاه اختصاصی شرکت آلومینای ایران
14 مرداد 1402 - 15:02
شناسه : 35322
عملیات اجرایی تولید هم‌زمان برق و بخار نیروگاه اختصاصی شرکت آلومینای ایران به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات، با حضور مدیرعامل شرکت و با پیاده‌سازی UTM نقاط و تسطیح حریم نیروگاهی کلید خورد.
ارسال توسط : منبع : شرکت آلومینای ایران
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، عبدالله شه‌بخش در این راستا بیان کرد: پروژه‌های نیروگاهی شرکت آلومینای ایران با مدیریت اجرایی کارشناسان خبره مجموعه در قالب دو طرح نیروگاهی( نیروگاه حرارتی ۱۸۰ مگاواتی در دو فاز ۹۰ مگاواتی و نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی در سه فاز ۱۰ مگاواتی) به عنوان توسعه زیرساخت‌های مجموعه به منظور تامین انرژی برق، مشکل قطعی و کاهش اجباری مصرف برق در طول سال که باعث کاهش تولید می‌شود را برطرف و بخار مورد نیاز واحدهای عملیاتی سایت را تامین می‌کند؛ همچنین زیرساخت‌ اساسی برای رشد و توسعه صنایع تولید آلومینا، آلومینیوم و سایر صنایع پایین‌دستی را فراهم خواهد کرد.

وی عنوان کرد: کلیه مجوزهای لازم جهت احداث نیروگاه خورشیدی اخذ شده است؛ همچنین اسناد مناقصه تهیه و با اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، بررسی‌های لازم جهت انتخاب سرمایه‌گذار توانمند در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران تصریح کرد: اکثر مجوزهای لازم برای نیروگاه حرارتی اخذ شده است و برای نهایی کردن مجوزهای باقی‌مانده، جلسات پایانی با سازمان‌های مربوطه هفته آینده برگزار می‌شود.

شه‌بخش خاطرنشان کرد: در همین راستا جهت احداث نیروگاه حرارتی، ۶ گروه سرمایه‌گذار مستندات لازم را ارائه و طی ارزیابی کیفی صورت گرفته، چهار گروه امتیاز لازم برای شرکت در مناقصه را کسب کردند.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به نهایی کردن اسناد مناقصه، امیدواریم بتوانیم حداکثر تا پایان ماه آینده، سرمایه‌گذار و پیمانکار برنده مناقصه را مشخص کنیم و مراحل اجرایی توسط پیمانکار آغاز شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.