شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
آغاز عملیات خاک‌برداری طرح توسعه کارخانه صبا فولاد خلیج فارس
07 شهریور 1402 - 16:46
شناسه : 35702
قائم مقام مدیرعامل و معاون برنامه‌ریزی، مهندسی و توسعه شرکت صبا فولاد خلیج فارس از آغاز عملیات خاک‌برداری طرح توسعه کارخانه صبا فولاد خلیج فارس خبر داد.
ارسال توسط : منبع : شرکت صبا فولاد خلیج فارس
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، عباس تفضلی با اعلام این خبر افزود: محدوده پروژه عملیات خاک‌برداری، زمین‌های طرح توسعه کارخانه صبا فولاد خلیج فارس و مدت زمان اجرای آن نیز ۶ ماه برآورد شده است.

وی، بودجه تخصیص یافته جهت اجرای عملیات خاک‌برداری را ۶۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این پروژه، میزان حجم خاک‌برداری ۳۵۰ هزار مترمکعب و میزان حجم خاک‌ریزی ۱۵۰ هزار مترمکعب خواهد بود.

قائم مقام مدیرعامل و معاون برنامه‌ریزی، مهندسی و توسعه شرکت صبا فولاد خلیج فارس تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه، آماده‌سازی زمین‌های مورد نیاز طرح توسعه کارخانه صبا فولاد خلیج فارس شامل احداث واحد مگامدول احیا مستقیم شماره ۲، نصب دیوار پیش‌ساخته اطراف کارخانه و تسطیح منطقه انباشت و برداشت مواد اولیه و محصول است.

تفضلی یادآور شد: همچنین فرایند برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار به صورت EPC برای احداث کارخانه احیا شماره ۲ در دست اقدام بوده که پاکت‌های الف و ب مناقصه در روز شنبه چهارم شهریور ماه ۱۴۰۲ با حضور کلیه شرکت‌‎کنندگان در مناقصه، بازگشایی و در مرحله ارزیابی فنی و کیفی مدارک توسط مشاور قرار دارد و برنده مناقصه تا پایان شهریور ماه سال جاری مشخص خواهد شد.

گفتنی است شرکت صبا فولاد خلیج فارس، نخستین تولیدکننده بریکت گرم (HBI) در ایران با ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال و از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است که در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس قرار دارد.

برخورداری از مزیت‌های مهمی همچون قرارگیری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و بهره‌مندی از زیرساخت‌های مناسب این منطقه، نزدیکی به راه آهن، دسترسی به بنادر مهم کشور و آب‌های آزاد، برخورداری از امکانات حمل‌ونقل جاده‌ای و نزدیکی به معادن سنگ‌آهن و گندله‌سازی، صبا فولاد را در زمره صنایع با بهره‌وری بالا قرار داده و به تولیدکننده‌ای استراتژیک در زمینه صنعت فولاد برای کشور تبدیل کرده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.