جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
آغاز مسیری خوش برای بزرگ‌ترین معدن طلای شرق کشور
24 تیر 1400 - 8:48
شناسه : 15135
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: معدن طلای شادان خوسف خراسان جنوبی با ذخیره قطعی بیش از ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزارتن کانسنگ، بزرگ‌ترین معدن طلای شرق کشور از نظر میزان ذخیره این فلز گرانبهاست که فراوری شمش طلای آن آغاز شده است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ایمان طلب معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، اظهار داشت: با تولید نخستین شمش‌های طلا در معدن شادان طی بهمن ماه سال گذشته، یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم طلای خالص به ظرفیت سالانه تولید شمش طلای کشور افزوده شد.

وی افزود: بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین معدن طلای خراسان جنوبی، این استان غنی از مواد معدنی را از گمنامی خارج و تولید نخستین شمش‌های طلا توانست امید‌ها را برای فراوری در این استان بیشتر کند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به عیار بالای طلا در این معدن در خاطرنشان کرد: از هر یک هزار کیلوگرم کانسنگ طلا، یک گرم طلای خالص در این واحد فراوری می‌شود که مطابق با استاندارد‌های جهانی است و تولید شمش طلا را در این خطه کویری دارای توجیه اقتصادی کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.