شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
آغاز همکاری آلومینیوم المهدی و وزارت صمت در طرح اقتصاد مقاومتی
26 اسفند 1399 - 13:07
شناسه : 9173
تفاهمنامه سرمایهگذاری بین شرکت آلومینیوم المهدی ‌و چهار شرکت برتر تولیدی دیگر با وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت اجرای ۶۲ طرح معدن و صنایع معدنی، غذایی، پالایشگاهی و ماشین‌سازی جهت توسعه و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان داخلی صورت گرفت.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی آلومینیوم المهدی
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و ۵ شرکت برتر تولیدی با موضوع «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» به ارزش ۶.۱ میلیارد دلار، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه‌ها شامل ۶۲ پروژه در زمینه معدن و صنایع معدنی، صنایع غذایی، ماشین‌سازی و صنایع پالایشگاهی است؛ هدف از تنظیم و امضای این تفاهم‌نامه‌ها ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و تشویق بنگاه‌ها برای توسعه و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی است.

وی افزود: به این منظور از بین ۱۲ هزار بنگاه اقتصادی با اشتغال بیش از ۱۰ نفر، بر پایه شاخص‌های مختلف مانند اشتغال، صادرات و ارزش‌افزوده، تعداد ۱۰۰ شرکت برتر شناسایی و انتخاب شده‌اند که از این تعداد ۳۹ شرکت در بخش پالایشگاهی، پتروشیمی و شیمیایی، ۲۱ شرکت در حوزه غیرفلزی، ۲۰ بنگاه در حوزه معدن و صنایع معدنی و ۲۰ بنگاه نیز در بخش ماشین‌سازی و نیرومحرکه فعالیت دارند.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این جلسه پنج شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، ماشین‌سازی اراک، آلومینیوم المهدی، نفت سپاهان و شیرین عسل، در گام نخست حدود ۶.۱ میلیارد دلار موضوع تعریف کرده‌اند.

زرندی بیان کرد: برای تامین منابع مالی نیز از ظرفیت بازار سرمایه، منابع بانکی، آورده بنگاه‌ها، منابع صندوق توسعه ملی و جلب مشارکت سایر بنگاه‌های برتر استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه به دنبال تکمیل زنجیره ارزش، بهبود تراز تجاری کشور، نوسازی ماشین‌آلات، توسعه فناوری‌های نوین، حرکت به سمت تنوع محصولات و ورود به بازارهای جهانی هستیم.

معاون وزیر صمت در پایان خاطرنشان کرد: هرچند برای توسعه نیازمند بنگاه‌های بزرگ هستیم، اما در عین حال سیاست جدی ما توسعه بنگاه‌های متوسط و کوچک نیز است. لازم به ذکر است، شرکت آلومینیوم المهدی جزو پنج شرکت برتر تولیدی کشور قرار گرفته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.