سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
آلومینیوم المهدی واحد نمونه سال ۱۳۹۹ شد
09 اردیبهشت 1400 - 12:37
شناسه : 11484
در آیین برگزاری سی و دومین جشنواره امتنان از کارگران، گروه کار و واحد نمونه هرمزگان که با حضور علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری و هادی ابراهیمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، کارگران، گروه کار و واحد نمونه هرمزگان معرفی و تقدیر شدند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی آلومینوم المهدی
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان در این مراسم گفت: راز آفرینش و رشد انسان در گرو کار و تلاش است و جامعه‌ای که افراد آن مشغول به کار باشند، کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند. بر این اساس هر ساله جمعیت کارگران استان افزایش می‌یابد که باید جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در این زمینه، برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: كارگران با حضور پررنگ خود در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی به اثبات رسانده‌اند كه در جهت پيشرفت و بالندگی ميهن اسلامی با جهاد و پايمردی در دو جبهه توليد و حفظ آرمان‌های نظام از هيچ تلاشی فروگذار نخواهند كرد و با توجه به نام‌گذاری امسال، به نام توليد؛ پشتيبانی‌ها و مانع‌زدايی‌ها، نقش كارگران در تحقق اين شعار بسيار مهم و تاثيرگذار است.

برگزاری جشنواره امتنان برای کارگران برگزیده

هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، گفت: هر ساله به منظور ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش، در سه مرحله مقدماتی در سطح کارگاهی و کارخانه، نیمه نهایی در سطح استانی و مرحله نهایی در سطح ملی، تجلیل از کارگران و گروه کار و واحد نمونه صورت می‌پذیرد و طی مراسمی تحت عنوان جشنواره امتنان از برگزیدگان در استان‌ها و کشور، تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: شناسایی و بررسی علمی و کاربردی، ساماندهی، کارآمدسازی استعدادها و خلاقیت‌ها و همچنین  نوآوری‌های چهره‌های برتر جامعه کار و تولید در راستای کاهش موانع و گشودن گره‌های تولید و ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان شاغلان بخش کار و همچنین ارج نهادن به تلاش و مساعی کارگران نمونه، تولیدکنندگان، کارآفرینان و فرصت آفرینان اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی و ارتقاء منزلت و جایگاه کار و تولید از اهداف کلی این جشنواره است.

همچنین ارائه شیوه‌های نوین در کار، ابتکار و نوآوری در زمینه افزایش بهره‌وری راندمان تولید یا کاهش ضایعات، اسلامی و اصول اخلاقی، رعایت موارد ایمنی و تلاش در جهت ارتقاء مهارت‌های شغلی از جمله شاخص‌های انتخاب کارگران و گروه کار نمونه است.

قابل ذکر است که تعداد ۹۴۵ نفر در قالب كارگر و گروه كار و واحد نمونه در سامانه ثبت نام نموده‌اند که پس از داوری، كارگران و گروه‌های كار و واحد نمونه استانی انتخاب  و معرفی شدند.

رشد ۸۸ درصدی تولید در المهدی

حمید مهتدی مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی، گفت: در سال ۱۳۹۹ با تلاش و همت همه کارکنان این مجموعه توانستیم رقم تولید این شرکت را به ۱۶۳ هزار تن برسانیم، که این افزایش تولید، رشد ۸۸ درصدی را به همراه داشت که در این میان  مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود به این موضوع اشاره فرمودند.

وی افزود: در سال‌های گذشته شاهد مشکلات بسیاری در حوزه تولیدات شرکت، امنیت شغلی کارکنان و اخراج کارگران بودیم که موجب دغدغه فکری کارکنان و مسئولان شرکت شد. که خوشبختانه با سپردن مدیریت این مجموعه تولیدی به گروه مپنا و مدیران ارزشی شاهد رفع شدن مشکلات، توسعه و رونق بیش از بیش این مجموعه در استان و حتی در سطح کشوری شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی در پایان با بیان اینکه افزایش چندین برابری ظرفیت و جهش تولید این شرکت درعمل کار آسانی نیست، خاطرنشان کرد: عمل کردن به معنای واقعی کلمه به این امر خطیر جز با روحیه جهادی و اراده قوی امکان‌پذیر نبود. که خوشبختانه همه کارکنان و به خصوص مدیران این مجموعه تولیدی مهم از این شاخص‌ها برخودار هستند.

لازم به توضیح است که شرکت آلومینیوم المهدی با مدیرعاملی حمید مهتدی، توانست طي سال‌های اخير با افزايش و ثبات در اشتغال و توليد، افزايش صادرات، ارتقای تسهيلات رفاهي كارگران، با توجه ويژه به امر آموزش، تحقيق و توسعه و دارا بودن واحد R&D  ، اجرای دستورالعمل‌های حفاظت فني و بهداشت كار و ايفای نقش مسئوليت‌پذيری اجتماعي، به عنوان واحد نمونه معرفی و از مدیرعامل این شرکت تقدیر شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.