سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
آلومینیوم جنوب بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران صنایع پایین‌دستی
24 اسفند 1401 - 11:14
شناسه : 34159
مصطفی نیدانی، رئیس روابط عمومی آلومینیوم جنوب (سالکو) از افزایش سرمایه‌گذاری و رونق قابل‌توجه اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبر داد و از صنایع پایین‌دستی آلومینیوم دعوت کرد در منطقه ویژه اقتصادی لامرد سرمایه‌گذاری کنند.
ارسال توسط : منبع : پول‌نیوز
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، مصطفی نیدانی از افزایش سرمایه‌گذاری و رونق قابل‌توجه اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبر داد و گفت: امروزه سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد صورت گرفته، اما لازم است این سرمایه گذاری‌ها در قالب تکمیل چرخه تولید به سرانجام برسد.

وی با اعلام اینکه آلومینیوم جنوب بهترین فرصت برای ایجاد صنایع پایین‌دستی است گفت: امروزه در آلومینیوم جنوب مواد مذاب آلومینیوم با خلوص ۹۹.۸ درصد تولید می‌شود، بنابراین بهترین فرصت برای سرمایه‌گذارانی است که قصد دارند در صنایع پایین‌دستی آلومینیوم سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند.

رئیس روابط عمومی آلومینیوم جنوب (سالکو) با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذار به‌دنبال آن است که هر چه سریعتر سرمایه‌اش بازگردد و وارد چرخه سوددهی شود گفت: اگر سرمایه‌گذاران مقداری هوش و ذکاوت داشته باشند، میتوانند از ظرفیت آلومینیوم جنوب بهترین استفاده را برای تولید با کیفیت، مقرون‌به‌صرفه و سودآور ببرند.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین مشکل اقتصاد کشور خام‌فروشی است گفت: در حال حاضر پودر آلومینا وارد کارخانه آلومینیوم جنوب می‌شود و پس از تبدیل آن به شمش، صادر می‌شود، در صورتی که اگر صنایع پایین‌دستی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد ایجاد شود، به جای آن که شمش خام را صادر کنیم، می‌توانیم با تبدیل این شمش به محصول، فراورده نهایی را صادر کنیم.

نیدانی با اعلام اینکه شمش‌های تولید شده در آلومینیوم جنوب با کیفیت و خلوص بالا تولید و صادر می‌شود گفت: یکی از کشور‌های مقصد صادرات آلومینیوم، کشور ترکیه است که در همین ترکیه، شمش‌های آلومینیوم را تبدیل به محصول می‌کنند تا به قیمت چندین برابری به کشور ما وارد شود، در صورتی که اگر صنایع پایین‌دستی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد ایجاد شود، سود ناشی از ارزش افزوده در کشورمان باقی می‌ماند.

وی با اعلام اینکه محصولاتی همچون قوطی‌های آلومینیومی، ظروف، پیچ، مهره، پروفیل، قطعات خودرو و بسیاری موارد دیگر که در خارج تولید و به کشورمان وارد می‌شود، با آلومینیوم‌های تولید شده در شرکت آلومینیوم جنوب تولید می‌شود گفت: شمش‌های آلومینیومی که با بهترین کیفیت در آلومینیوم جنوب تولید می‌کنیم، به کشور‌هایی همچون ترکیه صادر می‌شود و آن‌ها این شمش‌ها را تبدیل به محصول یا فراورده کرده و دوباره به کشورمان صادر می‌کنند.

رئیس روابط عمومی آلومینیوم جنوب (سالکو) خطاب به سرمایه‌گذاران گفت: آلومینیوم جنوب بهترین فرصت برای سرمایه‌گذارانی است که قصد دارند در زمینه تولید صنایع پایین‌دستی فعالیت کنند، زیرا می‌توانیم آلومینیوم مذاب را در اختیار کارخانه‌های تولید کننده قطعات و محصولات آلومینیومی قرار دهیم و آن‌ها این آلومینیوم مذاب را تبدیل به قطعه و محصول کنند، بنابراین هزینه انرژی برای تبدیل شمش به آلومینیوم مذاب را نخواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه در صورت ایجاد صنایع پایین‌دستی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، هزینه‌های سرد کردن آلومینیوم و تبدیل آن به شمش نیز از دوش آلومینیوم جنوب برداشته می‌شود گفت: همچنین نیازی به هزینه‌های دیگر همچون قالب‌گیری، بسته‌بندی، حمل‌ونقل شمش‌ها و دیگر هزینه‌ها نداریم، بنابراین اگر صنایع پایین‌دستی آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد ایجاد شود، سود دوطرفه نصیب سرمایه‌گذاران پایین‌دستی صنعت آلومینیوم و کارخانه آلومینیوم جنوب می‌شود.

نیدانی در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان آلومینیوم مذاب را در اختیار تولیدکنندگان صنایع پایین‌دستی قرار داد گفت: برای انتقال آلومینیوم مذاب به بخش قالب‌گیری کارخانه، دیگ‌های بزرگی تعریف شده که آلومینیوم مذاب در آن‌ها قرار می‌گیرد و به وسیله کامیون‌ها به سالن قالب‌گیری منتقل می‌شود، اگر صنایع پایین‌دستی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد مستقر شوند، می‌توانیم همین دیگ‌های بزرگ حاوی آلومینیوم مذاب را به کارخانه تولید صنایع پایین‌دستی منتقل کنیم.

وی به تشریح منافع ناشی از انتقال آلومینیوم مذاب به صنایع پایین‌دستی آلومینیوم پرداخت و گفت: در این صورت خط تولید صنایع پایین‌دستی با سرعت بیشتری کار می‌کند، هزینه تولید آن‌ها کاهش می‌یابد، باعث افزایش سود می‌شود و در زمینه صادرات، حمل‌ونقل و بارگیری نیز مقدار قابل‌توجهی برای تولیدکنندگان صنایع پایین‌دستی سودآوری دارد.

رئیس روابط عمومی آلومینیوم جنوب (سالکو) خطاب به تمامی سرمایه‌گذاران در صنعت آلومینیوم تاکید کرد: از ظرفیت کارخانه آلومینیوم جنوب استفاده کنید تا هم تولیدی با کیفیت داشته باشید و هم سودآوری سرشار و تولیدی مطمئن را تجربه کنید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.