سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت ×
آماده‌سازی بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی
08 شهریور 1402 - 16:49
شناسه : 35706
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مطرح کرد: دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از آماده‌سازی ۸۵۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۵ میلیارد یورو در این مناطق خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، حجت‌الله عبدالملکی بیان کرد: یک سوم کل صادرات غیرنفتی کشور در سال ۱۴۰۱ که بالغ بر ۱۸ میلیارد دلار بود، از ۴۸ منطقه فعال اقتصادی کشور انجام شد. در سال گذشته، تراز تجاری هفت منطقه آزاد تجاری که همیشه منفی بود، برای اولین بار مثبت شد و به ۷۲۰ میلیون دلار رسید.

وی، از طراحی بسته‌های سرمایه‌گذاری فرآوری شده سخن گفت و افزود: همکاران ما در شورای عالی مناطق آزاد بسته‌های سرمایه‌گذاری فرآوری شده با فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعدد را آماده کردند که در نمایشگاه روایت خدمت از آن‌ها رونمایی شد. برای تک تک ۸۵۰ بسته سرمایه‌گذاری مجوزهای بی‌نام صادر شده که فقط نیازمند نوشته شدن نام و نام خانوادگی متقاضیان سرمایه‌گذاری است. این یعنی سرمایه‌گذاران، نگران مراحل اداری پروژه‌های اقتصادی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نباشند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این بسته‌ها را پاسخی به گلایه‌های فراوان سرمایه‌گذاران دانست و عنوان کرد: برای پاسخ به گلایه‌های فراوان سرمایه‌گذاران این بسته‌ها را آماده کردیم تا بگوییم دولت در اندیشه رفع موانع سرمایه‌گذاری است. این بسته‌ها مبتنی بر مطالعات امکان‌سنجی سرمایه‌گذاری، تامین زیرساخت‌ها و مجوزهای بی‌نام آماده شده است.

عبدالملکی از ارائه ۱۵۰ طرح جدید سرمایه‌گذاری در قالب ۸۵۰ بسته سرمایه‌گذاری خبر داد و یادآور شد: ۳۷۰ بسته به ارزش ۲۳۰ هزار میلیارد تومان در اردیبهشت ماه، کمی بعد ۳۳۰ بسته به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان و اکنون ۱۵۰ بسته به ارزش ۲۱۸ هزار میلیارد تومان ارائه کردیم.

وی همچنین از حضور ایران در نمایشگاه سرمایه‌گذاری جهانی که در شهریور ماه در کشور چین برگزار می‌شود، خبر داد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.