سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
آمادگی ایمیدرو برای بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای
13 بهمن 1401 - 10:54
شناسه : 33264
رئیس هیئت عامل ایمیدرو از آماده افتتاح بودن 29 طرح معدنی و صنایع معدنی برای دهه فجر خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، وجیه‌الله جعفری بیان کرد: طرح‌های آماده افتتاح در زمینه زنجیره فولاد، مس، فروکروم، سرب، فسفات، طلا، زیرساختی و غیره است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، برای دو هزار و ۹۸ نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی انجام شده برای این طرح‌ها، به ترتیب ۲۵۸ میلیون ۶۰۰ هزار یورو و ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار و ۵ هزار و ۶۵۱ میلیارد تومان است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به صرفه‌جویی ارزی حاصل شده از بومی‌سازی در بخش معدن و صنایع معدنی تصریح کرد: شرکت‌های تابعه ایمیدرو طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور و بومی‌سازی تجهیزات و قطعات مورد نیاز، حدود یک میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار صرفه جویی ارزی کردند. همچنین برای سال جاری صرفه‌جویی ارزی به میزان ۵۰۰ میلیون دلار برنامه‌ریزی شده که تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار آن محقق شده است.

جعفری تاکید کرد: ایمیدرو با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مشارکت شرکت‌های فولادی کشور، تاسیس صندوق پژوهش و فناوری فولاد را در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی و نیز تسهیل‌گری طراحی ساخت و تولید داخل، پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده، مقرر شد این صندوق تا پایان سال جاری، مجوز ثبت و عملیاتی شدن فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت و برای پوشش ضمانت‌نامه‌ای تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال، فعالیت‌های ساخت و تولید داخل را حمایت و پشتیبانی کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.