سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
آمریکا و چین؛ بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت در سال ۲۰۲۲
31 مرداد 1402 - 16:28
شناسه : 35596
در سال گذشته میلادی، آمریکا با مصرف روزانه ۱۹ میلیون بشکه نفت، در نمودار جهانی مصرف نفت در صدر ایستاد و پس از آن، چین با ۱۴ میلیون بشکه، در رده بعدی قرار گرفت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، با وجود رشد مداوم سهم تجدیدپذیرها در تولید برق طی سال‌های اخیر، نفت همچنان مهم‌ترین منبع انرژی جهان در حمل‌ونقل و گرمایش است. طبق تحلیل آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، ۲۹ درصد از تامین انرژی جهان در سال ۲۰۲۰ با استفاده از نفت انجام شد.

بر اساس بررسی فلوریان زندت از پلتفرم آنلاین استاتیستا، این دو کشور، مصرف کنندگان بزرگ نفت در جهان در سال ۲۰۲۲ بودند. آمریکا در سال میلادی گذشته، روزانه ۱۹ میلیون بشکه نفت مصرف کرد و پس از آن چین با مصرف روزانه ۱۴ میلیون بشکه نفت، در رتبه دوم قرار گرفت.

میزان مصرف کشورهای دیگر حاضر در فهرست هشت مصرف‌کننده بزرگ نفت، در مقایسه با آمریکا و چین بسیار کمتر است. مجموع مصرف نفت ۶ کشور دیگر این فهرست معادل دو سوم از میزان نفتی است که توسط آمریکا و چین مصرف می‌شود.

هنگامی که تغییرات در مصرف نفتی در فاصله سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ بررسی می‌شود، این تصویر تغییرات قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد. مصرف نفت آمریکا تنها حدود ۹ درصد رشد کرده است؛ در حالی که مصرف چین، رشد ۴۲ درصدی و مصرف هند، رشد ۴۱ درصدی داشته است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، از میان پنج عضو کشور گروه بریکس، چهار کشور در نمودار بزرگ‌ترین کشورهای مصرف‌کننده نفت قرار دارند و سه کشور از میان این چهار کشور، رشد قابل توجه تقاضا برای نفت در یک دهه گذشته را نشان داده‌اند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.