چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت ×
آنالیز ۲۷ هزار نمونه اکتشافی در مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی ایران
09 تیر 1398 - 8:21
شناسه : 660
رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران خبر داد: این مرکز طی 15 ماه گذشته، در مجموع 27 هزار نمونه اکتشافی و دانشجویی را آنالیز (تجزیه و تحلیل) کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مجید وفایی فرد اظهار داشت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران طی سال ۹۷ و ۳ ماهه نخست سال ۹۸، حدود ۱۵ هزار نمونه از آزمایش‌های نمونه های اکتشافی ایمیدرو شامل خردایش، نرمایش، ICP-Mass ، ICP-OES ، طلا، مطالعات کانی‌شناسی، XRF،XRD، شیمی تر و گوگرد را تجزیه و تحلیل کرد.
وی ادامه داد: این مرکز همچنین طی مدت یاد شده، آنالیز حدود ۱۲ هزار نمونه از مشتریان بخش خصوصی و دولتی را انجام داد.
رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز تصریح کرد: انجام ۹۰ طرح پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای (معرفی شده از طرف مدیریت پژوهش و آموزش ایمیدرو) و انجام حدود ۱۵۰ پروژه تحقیقاتی و خدماتی از بخش دولتی و خصوصی در زمینه فرآوری مواد معدنی از جمله این اقدامات است.
وی افزود: مطالعات بهینه‌سازی فرآوری عناصر نادر خاکی از کانسنگ آنومالی ۵ ساغند در مقیاس آزمایشگاهی و پایلوت و اجرای فاز نخست پایلوت عناصر نادر خاکی برای نخستین بار در کشور و طراحی و ساخت تیکنرهای خمیری در مقیاس بنچ و پایلوت و انجام موفقیت آمیز تست‌ها، از دیگر اقدامات این مرکز است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.