چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
آیا طلا جان سالم به در خواهد برد؟
04 تیر 1402 - 15:23
شناسه : 34569
با ادامه روند نزولی در بازار‌های جهانی؛ قیمت جهانی طلا پیش از تعطیلی بازار، اندکی افزایش و نقره اندکی کاهش یافت؛ البته هر دو بازار یک شبه به پایین‌ترین سطح سه ماهه خود رسیدند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، گاوهای نر فلزات گران‌بها همچنان از اثرات نزولی بانک‌های مرکزی رنج می‌برند که این هفته سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه‌ای را که احتمالا تقاضای جهانی برای فلزات را کاهش می‌دهد و بازده اوراق قرضه دولتی را بالا نگه می‌دارد، پایین نگه داشتند.

طلای ماه آگوست با ۵.۴ دلار افزایش، به یک هزار و ۹۲۹ دلار و ۱۰ سنت و نقره ماه جولای با ۰.۰۹۲ دلار افزایش، به ۲۲ دلار و ۳۷۵ سنت رسید.

بازارهای سهام جهانی کاهش یافتند. در گزارش آمده است که فعالیت در بخش تولید ایالات‌ متحده آمریکا، به پایین‌ترین سطح خود در ۶ ماه گذشته رسیده است.

از نظر فنی، یک روند نزولی قیمت ۶ هفته‌ای در نمودار وجود دارد. هدف صعودی بعدی قیمت بولز این است که در معاملات آتی آگوست، بالاتر از مقاومت در دو هزار دلار بسته شود.

تحلیلگران پیش‌بینی کردند که این فلز گران‌بها همچنان از تغییر شتاب دلار آمریکا سود می‌برد. هر اونس طلای ماه آگوست آخرین بار با یک درصد افزایش، یک هزار و ۹۴۴ دلار و ۴۰ سنت معامله شد.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد تجاری در «S&P Global Market Intelligence» عنوان کرد: علی‌رغم کندی فعالیت، داده‌ها حاکی از رشد اقتصادی انعطاف‌پذیر ۲ درصدی در سه ماهه دوم است. با این حال، رشد همچنان به مخارج بخش خدمات وابسته است و با اینکه تولید پس از سه ماه رشد، دوباره به سمت نزول پیش می‌رود.

بر اساس این گزارش، شاخص مدیران خرید بخش تولیدی منطقه یورو در ماه ژوئن، به ۴۳.۶ رسید که کمتر از حد انتظار بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.