سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
ابهام در فروش زغال‌سنگ داخلی
17 اسفند 1399 - 11:55
شناسه : 8512
دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران گفت: خوشبختانه رغبت تولیدکنندگان به خرید بیشتر شده است اما اگر کسی نتواند زغال‌سنگ داخلی را خریداری کند، باید نسبت به واردات این محصول از خارج کشور، اقدامات لازم را انجام دهد. با توجه به ظرفیت بالای کشور در ذخایر زغال‌سنگ می‌توان ظرفیت تولید این محصول را هرچه سریع‌تر افزایش داد.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید صمدی دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران با اشاره به اینکه نیاز کشور در بخش زغال‌سنگ، دو میلیون و ۵۰۰ هزار  تن در سال است، اظهار داشت: در حال حاضر تولیدکنندگان فقط یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن زغال‌سنگ تولید می‌کنند.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه در شرایط فعلی رغبت تولیدکنندگان به خرید زغال‌سنگ رونق پیدا کرده است، افزود: همین موضوع عاملی شد تا خریداران کف انبار معادن زغال‌سنگ را خالی کنند. نکته قابل توجه این است که در جلسه اخیر تولیدکنندگان زغال‌سنگ، بحث سهمیه‌‌بندی فروش این محصول مطرح شد که دلیل آن افزایش میزان تقاضا نسبت به عرضه است.

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران گفت: اگر کسی نتواند زغال‌سنگ داخلی را خریداری کند، باید نسبت به واردات این محصول از خارج کشور اقدامات لازم را انجام دهد. اما با این حال، قیمت زغال‌سنگ وارداتی چند برابر داخلی است.

صمدی یادآور شد: خوشبختانه در تعاملات صورت گرفته با مسئولان، قیمت فروش زغال‌سنگ بهبود پیدا کرد. بر اساس محاسبات انجام شده، قیمت پایه هر تن زغال‌سنگ، ۲۶٫۵ درصد شمش فولاد خوزستان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته قابل تامل آن است که ذخیره قطعی کشور در بخش زغال‌سنگ، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن است. در حالی که فقط یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن زغال‌سنگ تولید می‌شود. با توجه به ذخیره بسیار بالای کشور در این بخش، رسیدن به تولید سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بسیار آسان است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.