سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
اجرای سند استقرار فناوری نسل ۴ مبتنی بر پنج محور سیاست‌گذاری
19 دی 1401 - 11:57
شناسه : 32524
ایمیدرو: پنج محور سیاست‌گذاری و 18 راهبرد آن، در راستای اجرای سند راهبردی استقرار فناوری نسل 4 در حوزه معدن و صنایع معدنی توسط ایمیدرو اعلام شد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) در جهت توسعه حوزه فناوری و نوآوری و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان معدن و صنایع معدنی در حال نهایی کردن این سند است.
در این سند پنج محور سیاست‌گذاری “توسعه سرمایه انسانی”، “حکمرانی هوشمند”، “سرمایه‌گذاری مشوق‌های مالی”، نوآوری، فناوری و زیرساخت” و “امنیت فراگیر” دید شده است.
از مهم‌ترین راهبردهای این سیاست‌گذاری‌ها می‌توان به تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، مقررات‌زدایی و تغییر و بروزرسانی قوانینی که مانع توسعه فناوری‌های انقلاب چهارم صنعتی، حمایت مالی و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بکارگیری فناوری‌های انقلاب چهارم، حمایت از نوآوری‌ها در حل مسائل اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی و ارتقای امنیت و استانداردسازی امنیت فناوری اطلاعات در حوزه فناوری‌های زیرساختی و تولیدی اشاره کرد.

این گزارش ‌می‌افزاید، تهیه سند راهبردی استقرار فناوری‌های نسل ۴ از خرداد‌ماه سال جاری توسط ایمیدرو آغاز شد. در این سند از اسناد شرکت‌های معتبر دنیا الگوبرداری شده است. ایمیدرو به عنوان نهاد واسط‌بین بخش خصوصی و حوزه معدن و صنایع معدنی، تهیه این سند و ارایه برنامه‌های عملیاتی آن را در دستور کار قرار داد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.