چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
اجرای مناقصه طرح توسعه معادن طلای زرشوران در اوایل ۱۴۰۳
23 آذر 1402 - 11:09
شناسه : 36277
مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران از برگزاری مناقصه اجرای فاز دو طلای زرشوران در اوایل سال 1403 خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، محمد پروین بیان کرد: مطالعات و نقشه‌های طرح توسعه شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران انجام شده و در تلاش هستیم پس از دریافت مجوزهای لازم، طی ماه‌های آینده با برگزاری مناقصه قانونی اجرای طرح را به پیمانکار واجد شرایط واگذار کنیم.

وی افزود: ظرفیت تولید این طرح توسعه‌ای، دو تن است که با راه‌اندازی آن برای ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و دو هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد و در توسعه اقتصاد منطقه‌ای و حتی ملی تحول جدید و قابل‌توجهی رخ خواهد داد.

مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران در خصوص چگونگی تامین سرمایه‌گذاری طرح توسعه این شرکت، گفت: سرمایه‌گذاری طرح مذکور با موضوع طلا به عنوان سرمایه ملی و پیشران اقتصادی، از منابع ایمیدرو و بخشی از آن از منابع داخلی شرکت زرشوران تامین می‌شود.

پروین با اشاره به وضعیت فعالیت‌های اکتشافی منطقه زرشوران، تصریح کرد: در حال حاضر مراحل اجرای مناقصه عملیات اکتشافی در این منطقه انجام شده است و شرکت پیمانکار تعیین و در منطقه حضور دارد. هم‌اکنون قراردادهای مربوط به اکتشاف را پیش می‌بریم و طی یک ماه آینده عملیات اکتشافی جدید شروع خواهد شد.

وی مطرح کرد: پس از انتقال خاک برای فرآوری و استحصال طلا، بخشی از پسماند که حاوی ۰٫۸ p.p.m طلا است، در مجموعه انباشت می‌شود که در اصطلاح به آن لجن طلا می‌گویند.

مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران ادامه داد: لجن طلا در واقع می‌تواند دوباره به چرخه تولید برگردد اما شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران به دلیل در اختیار داشتن خاک اصلی، لجن طلا را دوباره فرآوری نمی‌کند. هم‌اکنون دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن لجن طلا در این معدن انباشت شده که به زودی طی مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

پروین خاطرنشان کرد: کارشناسان این معدن به این نتیجه رسیده‌‎اند که با توجه به اینکه این لجن طلا می‌تواند برای برخی صنایع دیگر مورد استفاده قرار گیرد و برای شرکت سودآوری داشته باشد، آن را از طریق مزایده به فروش برسانند.

بر اساس این گزارش، شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران، یکی از شرکت‌های مهم صنعتی و معدنی در شمال غرب کشور است که مساحت معدن آن، ۵۹ کیلومتر مربع و کارخانه فرآوری و پایین‌دستی آن نیز ۱۵۰ هکتار مساحت دارد. هم‌اکنون در این مجموعه یک هزار و ۲۰۰ نفر در سه شیفت کاری مشغول فعالیت هستند که سالانه بیش از یک هزار کیلوگرم شمش طلای ۱۸ عیار تولید می‌کند و برای پنج هزار نفر هم به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.