جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
اجرای ۱۰ طرح زیربنایی معدنی
22 آذر 1399 - 4:26
شناسه : 3017
رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۱۰ طرح زیربنایی معدنی با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در استان بوشهر در حال اجرا و پیشرفت است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، رشید مرادی اظهارداشت: ظرفیت معدنی بوشهر از نوع سنگ های رسوبی به لحاظ ذخیره قطعی، تعداد معادن درحال بهره برداری، میزان استخراج و تولید مواد معدنی از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است که لازم است زیرساخت و واحد های فرآوری بیشتری این بخش را حمایت کنند.
وی اضافه کرد: یکی از نیاز های مهم بخش معدن بوشهر کمبود واحد های فراوری مواد معدنی است که باعث ایجاد ارزش افزوده وسرمایه گذاری واشتغال دراستان می شود و لازم است دراین خصوص تمهیدات ومشوق های لازم برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.
مرادی یادآورشد: در زمان حاضر ۲۰۰ واحد صنایع معدنی در زمینه فرآوری شن و ماسه، صنایع گچ، آهک هیدراته و کربنات کلسیم رسوبی و سه واحد کارخانه سیمان (سیمان ساروج، مند دشتی و دشتستان) در استان فعال است.
وی گفت: این تعداد با حجم سرمایه گذاری ۸۶۳ میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان و اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ نفر سهم ۳۷درصدی را از واحد های صنعتی استان را به خود اختصاص داده است.
مرادی افزود: اجرای طرح های فراوری مواد معدنی جدید با عنوان صنایع آهک هیدراته و کربنات کلسیم صنایع گچ از سوی بخش خصوصی در دست ساخت است که پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته است.
وی گفت: با توجه به اینکه بیشتر مواد معدنی بوشهر به کشور های حوزه خلیج فارس صادر می شود، کمبود زیرساخت های لازم برای صادرات مواد معدنی بخصوص اسکله و پایانه تخصصی صادرات از دیگر مسائل این بخش در استان است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.