سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
احتمال افزایش قیمت روی در هند تا پایان سال ۲۰۲۳
11 مرداد 1402 - 14:23
شناسه : 35272
انتظار می‌رود تقاضا برای فلز روی در هند به دلیل افزایش هزینه‌های دولت برای زیرساخت‌ها در آستانه انتخابات همگانی این کشور در سال 2024 همچنان افزایش یابد.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش «فلزات‌‌نیوز»، آرون میسرا، مدیر‌عامل شرکت «Hindustan Zinc» بیان کرد: انتظار می‌رود قیمت روی تا پایان سال ۲۰۲۳ در صورتی که وضعیت بازیابی اقتصادی کنونی در ایالات متحده آمریکا و چین ادامه داشته باشد و اروپا وضعیت اقتصادی موجود خود را حفظ کند، به حدود دو هزار و ۸۰۰ تا سه هزار دلار در هر تن افزایش یابد.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود حجم تقاضا برای فلز روی در هند به دلیل افزایش هزینه‌کرد دولت برای زیرساخت‌های این کشور قبل از برگزاری انتخابات همگانی که در اواخر سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد، همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.

گفتنی است در حال حاضر قیمت مبنای روی بورس فلزات لندن، در حدود دو هزار و ۵۰۰ دلار در هر تن در حال نوسان است. جدای از کاهش حجم تقاضای جهانی برای فلز روی، نگرانی‌ها در رابطه با مازاد عرضه در ذخایر انبارها نیز وجود دارد.

مدیر‌عامل شرکت «Hindustan Zinc» در گفت‌وگوی خود با روزنامه «Business Line» عنوان کرد: وضعیت اقتصادی جهانی هنوز ناپایدار است؛ همچنین برخی اخبار مبنی بر کاهش میزان نرخ تورم در ایالات متحده آمریکا وجود دارد و اگر توسعه زیرساخت‌ها در آنجا اولویت‌بندی شود، این مسئله می‌تواند تاثیر مثبتی بر روند بازار و به طور کلی اقتصاد جهانی داشته باشد.

میسرا تصریح کرد: اروپا آنطور که انتظار می‌رفت، رکود اقتصادی عمیقی را تجربه نکرد و به نظر می‌رسد دنیا در حال سازگار شدن با این شرایط اقتصادی است؛ در حالی که نشانه‌هایی از افزایش تقاضا و عرضه برای فلز روی در این کشور مشاهده می‌شود. در همین راستا لازم به ذکر است که چین در ماه ژوئن ۲۰۲۳، دوباره به یک صادرکننده محض روی در دنیا تبدیل شد.

به گفته وی، اگر این روند و شرایط اقتصادی تا چند ماه آینده ادامه داشته باشد، انتظار می‌رود قیمت روی در ماه دسامبر ۲۰۲۳ به حدود دو هزار و ۸۰۰ تا سه هزار دلار در هر تن برسد.

چشم‌انداز جهانی برای فلز روی

اوایل سال ۲۰۲۳، فعالیت معدن روی «Tara» در ایرلند زمانی که قیمت فلز گالوانیزه به حدود دو هزار و ۳۰۰ دلار در هر تن در بورس فلزات لندن رسید، متوقف شد. اعلام توقف فعالیت برخی معادن روی به دلیل تعمیر و نگهداری، منجر به افزایش قیمت این فلز و رسیدن آن به محدوده دو هزار و ۴۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ دلار در هر تن شد. این مسئله، نگرانی‌های ناشی از مازاد عرضه این فلز را کاهش نداد.

گفتنی است حجم ذخایر روی انبارهای بورس فلزات لندن برای اولین بار از ماه می ۲۰۲۲، به حدود ۹۰ هزار تن در حال حاضر افزایش یافته است. برخی منابع مطلع بازار معتقدند که این افزایش ذخایر انبار روی به دلیل افزایش محموله‌های تحویلی این فلز به سنگاپور بوده است.

دستورالعمل سال مالی ۲۰۲۴ برای فلز روی

شرکت «Hindustan Zinc» به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه «Vedanta» گزارش داد که سود خالص ۳۶ درصدی خود را برای سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ کاهش داد و حدود یک هزار و ۹۷۰ کرور روپیه به دلیل افت ۲۲ درصدی حجم فروش سالانه تعیین کرد.

طبق گزارش مدیر‌عامل شرکت «Hindustan Zinc»، میزان نقدینگی این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، حدود دو هزار و ۲۰۰ کرور روپیه بود و انتظار می‌رود در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ نیز بهبود پیدا کند.

میسرا در ادامه اظهار داشت که این شرکت، به طرح‌های بهینه‌سازی هزینه خود ادامه خواهد داد و سهم محصولات با ارزش افزوده خود را افزایش می‌دهد.

هدف‌گذاری مقدار تولید فلز روی استخراج شده این شرکت برای سال مالی ۲۰۲۴، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن تعیین شد؛ این در حالی است که هزینه آن در محدوده یک هزار و ۱۲۵ تا یک هزار و ۱۷۵ دلار در هر تن مشخص شد.

بدهی ناخالص شرکت «Hindustan Zinc»، حدود ۹ هزار و ۳۰۰ کرور روپیه است؛ در حالی که نقدینگی و معادل قیمت نقدی به ثبت رسیده آن حدود ۹ هزار و ۷۰۰ کرور روپیه برآورد می‌شود. همچنبن تمرکز این شرکت بر حفظ دستورالعمل تعیین شده هزینه در محدوده پیش‌بینی شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.