جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
احداث واحد ذوب با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی
07 خرداد 1401 - 12:11
شناسه : 28403
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با راه‌اندازی این واحد طی سه ماه آینده، زمینه اشتغال‌‎ برای بیش از ۳۰۰ نفر فراهم خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، صابر پرنیان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، در حاشیه‌ بازدید از کارخانه آذر فولاد امین شهر تیکمه‌داش از توابع شهرستان بستان‌آباد، اظهار داشت: در حوزه فولاد بعد از دو استان اصفهان و خوزستان که بیشترین سرمایه‌گذاری دولتی برای این استان‌ها انجام شده، آذربایجان‌ شرقی در رتبه سوم کشوری و از لحاظ میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رتبه‌ نخست را از آن خود کرده است. فولاد یکی از اساسی‌ترین ماده اولیه‌های مورد نیاز صنعت و کسب‌وکارها بوده و بخش خصوصی استان در حوزه تولید فولاد مانند سایر بخش‌ها، پیشتاز بوده است.

وی افزود: ایجاد ارتباط بین آذربایجان‌ شرقی و یک استان ۱۵۰ میلیون نفری در کشور چین، بدون تردید تاثیر خوبی بر حوزه فولاد استان خواهد داشت. تصمیماتی برای اخذ عوارض از زنجیره نهایی فولاد گرفته شده بود که بلافاصله با همراهی استاندار و نمایندگان مجلس، این مصوبه را به نفع تولید فولاد استان اصلاح کردیم. متاسفانه حوزه برق طی ۱۰ سال گذشته، مورد غفلت واقع شده و حوزه سرمایه‌گذاری و پست‌های برق به ویژه در آذربایجان‌ شرقی به شدت مورد بی‌توجهی قرار گرفته است؛ به طوری که در شهرک‌های صنعتی استان‌های هم‌تراز تا ۱۰۴ درصد برق مورد نیاز واحدهای صنعتی تامین شد، اما این میزان در این استان ۴۶ درصد است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، بیان کرد: امیدوار هستیم با سفر ریاست‌جمهوری به استان و تصویب مصوبات مناسب در این بحش، عقب‌ماندگی حوزه برق نیز جبران شود. طبق شنیده‌ها، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان طرح‌های خوبی برای تامین و تولید انرژی برق در نظر دارند. برای طرح ملی مسکن سراسر کشور، با توجه به اینکه مواد اصلی مور نیاز فولاد و سیمان است، پیگیر هستیم تا مشکلات این صنعت کاهش پیدا کند. مهم‌ترین چالش بخش فولاد هم‌اکنون، تامین مواد اولیه است و برای بقای فولاد آذربایجان شرقی که سرمایه‌گذاری بسیار زیادی انجام شده است، باید با تمام توان از این صنعت حمایت کنیم.

پرنیان در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید فولاد، جزو ظرفیت‌های بسیار بالای استان است. بنابراین باید انجمن فولاد بیش از پیش فعالیت داشته باشد تا به موقع مسائل و مشکلات موجود را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.