سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
احداث کارخانجات فرآوری سرب و روی مهدی‌آباد
08 بهمن 1401 - 13:44
شناسه : 33178
مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد از پیشروی اهداف طرح احداث کارخانجات فراوری سرب و روی مهدی آباد در مدت ۹ ماهه سال جاری خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، حمیدرضا حمایت هدف از راه‌اندازی این طرح را تجهیز و آماده‌سازی معدن و احداث کارخانجات فرآوری سرب و روی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن کنسانتره با عیار ۳۵ درصد روی یا معادل آن و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب نقره با عیار ۶۰ درصد سرب و تامین زیرساخت‌های لازم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از معادل ۳۰۰ میلیون دلار در این مجتمع سرمایه‌گذاری انجام‌شده است، افزود: در فاز اول این طرح قرار است ظرفیت دو میلیون تن خوراک و استحصال ۲۰۰ هزار تن کنسانتره روی ۳۵ درصد یا معادل آن عملیاتی شود.

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد تصریح کرد: از ابتدای تاریخ فعالیت معدن مهدی آباد تاکنون، حدود ۷۸ هزار متر حفاری اکتشافی توسط شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی در محدوده انجام شده است.

حمایت در رابطه با مهم‌ترین فعالیت‌های انجام گرفته در بخش معدن، مطرح کرد: باطله‌برداری و آماده‌سازی معدن در بخش مرکزی به میزان ۹۰ میلیون تن، دسترسی به ماده معدنی سولفید روی، تامین ۶ تراک ۱۰۰ تنی و حمل آن به سایت، از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در بخش معدن انجام داده‌ایم.

وی همچنین در ارتباط با تامین زیرساخت‌ها در معدن، ابراز کرد: در بخش تامین آب، موفق به دریافت مجوزها، انعقاد قرارداد تحویل پساب از تصفیه‌خانه شهر یزد، تملک زمین‌ها، خرید تجهیزات، اتمام حفر کانال و لوله‌گذاری خط انتقال آب به میزان ۱۰۰ کیلومتر با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، پیشرفت ۹۴ درصدی کل پروژه آب‌رسانی، پایان عملیات عمرانی، نصب مکانیکال و پمپ‌ها در ایستگاه‌‌ها شده‌ایم.

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد در پایان در خصوص تامین برق مجتمع معدنی سرب و روی مهدی آباد، خاطرنشان کرد: در مراحل پایانی احداث پست برق با پیشرفت بیش از ۹۹ درصدی توسط شرکت پارسیان و نیز پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۹ درصدی عملیات اجرایی خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت نیروی برق به طول ۲۷ کیلومتر هستیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.