سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
احداث کارخانه بوکسیت راهی برای توسعه چرام
26 مرداد 1400 - 14:07
شناسه : 16304
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از بازدید از شهرستان چرام بر نقش موثر احداث معدن بوکسیت سرفاریاب در توسعه این شهرستان تاکید کرد و گفت: به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی این معدن هستیم.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حشمت‌الله صمیمی معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: استاندار استان به طور ویژه وضعیت معادن را رصد کرده و ماموریت تیم اقتصادی استان به منطقه نیز در این ارتباط  بود. در همین راستا یکی از موارد بسیار مهم این منطقه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مواد معدنی است که خوشبختانه در طول یکی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی در راستای سرمایه‌گذاری‌ها لازم برای ایجاد ارزش‌افزوده در منطقه صورت گرفته است.

وی افزود: مجموعه مدیران ارشد کشوری از جمله مدیرعامل ایمیدرو و شرکت‌های وابسته مانند شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و همچنین استاندار نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند که از طریق ظرفیت‌های منطقه بتوانند در جهت توسعه استان گام‌های موثری بردارند.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طی نشست‌های کارشناسی که در خصوص معدن بوکسیت داشته‌ایم، به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر ذخیر مواد معدنی پاسخگو نیازها باشد، صنعتی متناسب با ظرفیت و پتاسیل در منطقه ایجاد خواهد.  

صمیمی با اشاره به تشکیل کمیته بوکسیت استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: در بازدید از شرکت آلومینیای جاجرم در هفته دوم شهریور ماه، نسبت به چگونگی نحوه سرمایه‌گذاری، احداث و طراحی کارخانه و تعیین محصول تصمیم‌گیری خواهد شد. لذا مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ذخیره معادن و وعیار آن‌ را به سرمایه‌گذار بخش خصوصی ارائه کنند تا این بتوانند نسبت به سناریوی مختلف تولید محصول نهایی کارخانه اقدام نماید.

وی در پایان نیز از توجه ویژه مدیریت عالی ایمیدرو و تمامی مجموعه همکاران در آن سازمان و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و همچنین شرکت آلومینای جاجرم با نگاه مثبت‌شان به توسعه منطقه قدردانی کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.