شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
احداث کارخانه طلای کردستان در آینده نزدیک
09 خرداد 1400 - 12:42
شناسه : 13078
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین گفت: شرکت طلای کردستان مجوز احداث کارخانه استحصال طلا در شهرستان سقز را از سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور دریافت کرد.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، اظهار داشت: اجازه احداث کارخانه استحصال طلا در شهرستان سقز از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور صادر و جهت دریافت مجوز در ابتدا مکانیابی و پس از مطالعات ارزیابی زیست‌محیطی و موافقت کلیه دستگا‌های مرتبط در سطح استان مجوز لازم اخذ و نهایتا در کمیته ارزیابی کشور به تاریخ ۲۲/۰۲/۱۴۰۰ با احداث کارخانه طلا موافقت شد.

وی افزود: صدور این مجوز حاصل تلاش بیش از چهار سال پیگیری و مطالعات زیست‌محیطی دقیق و تامین نظر کمیته‌های فنی و پذیرش تمهیدات و پیشنهادات فنی کارشناسان سازمان حفاظت محیط‌زیست و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین، گفت: با بهره‌برداری از این طرح سالانه بیش از ۵۰۰ کیلو طلا تولید و تعداد ۳۵۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

سلیمانی شروع به کار این کارخانه را منوط به تعیین مشاور مادر جهت طراحی‌های لازم و نظارت بر احداث کارخانه دانست و بیان کرد: اقدامات لازم در دستور همکاران ما در ستاد و شرکت طلای کردستان قرار گرفته است و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی در پایان ضمن قدردانی و تشکر از همکاری استانداری، اداره کل محیط‌زیست، امور آب، سازمان صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از این طرح استراتژیک گام موثری در زمینه توسعه منطقه و ایجاد اشتغال برای مردم استان کردستان برداشته شود.  

گفتنی است معدن طلای قلقله در سال ۱۳۹۶ کلنگ‌زنی شد اما به دلیل برخی نگرانی‌ها، بهره‌برداری از این طرح به تعویق افتاد که در نهایت طی دو سال گذشته با مکانیابی مجدد خارج از حوزه سد چراغ ویس و همخوان‌سازی با شرایط و استانداردهای محیط‌زیستی موجود مکان جدید مورد تایید وزارت نیرو و سازمان محیط‌زیست و سایر دستگاه‌های اجرایی استان  قرار گرفت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.