پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
احداث یک کارخانه بزرگ فولاد در اردبیل
20 اردیبهشت 1400 - 14:20
شناسه : 12025
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در نشست هماهنگی با سرمایه‌گذار طرح تولید فولاد در اردبیل، گفت: کارخانه بزرگ تولید فولاد در اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در این نشست، اظهار داشت: با موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای احداث یک کارخانه بزرگ تولید فولاد در استان اردبیل، در تلاش هستیم تا شرایط این کار و حمایت از سرمایه‌گذار را به شکل عملیاتی فراهم کنیم.

وی ظرفیت تولید این کارخانه را یک میلیون تن در طول سال اعلام کرد و افزود: با راه‌اندازی این کارخانه زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر از جوانان بیکار منطقه به صورت مستقیم و یک‌هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم فراهم می‌آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین مواد اولیه برای این کارخانه، گفت: با توجه به اینکه معدن فولاد در استان اردبیل وجود ندارد، مقرر شد با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ذخیره معدنی استان یزد برای تولید شمش فولاد، در استان اردبیل بارگیری و حمل این مواد اولیه صورت گیرد. تا بعد از فراوری و تولید محصول به همت بخش خصوصی با استانداردهای مورد نظر، این محصول وارد بازار شود.

نیکزاد با اشاره به ضرورت تامین نیاز بازار در بخش فولاد و سیمان بیان کرد: با توجه به توسعه ساخت و ساز در سطح کشور به ویژه استان اردبیل، ضرورت دارد تا این مجموعه‌های تولیدی در بخش صنایع ارزشمند مورد حمایت قرار گیرند تا یک بستر پشتیبانی همه‌جانبه از فعالان این حوزه به انجام برسد.

وی ادامه داد: در کشور همچنان نیاز به فولاد و میلگرد بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود که بی‌شک راه‌اندازی کارخانه تولید فولاد در اردبیل می‌تواند بخش عظیمی از نیاز بازار را تامین و التهابات احتمالی را در توسعه و گسترش ساخت و سازها از بین ببرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت قول مساعد داده تا با حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذار و همچنین رفع موانع احتمالی به تقویت این مجموعه کمک کرده تا در کم‌ترین زمان کارخانه تولید فولاد آماده بهره‌برداری شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.