شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
احیای ۲ هزار واحد راکد در سال جاری هدف‌گذاری شد
25 اردیبهشت 1400 - 14:40
شناسه : 12156
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت: معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه با مدیرعامل و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش تولید، گفت: در برنامه‌های تدوین شده برای سال 1400 احیاء دو هزار واحد تولیدی در سراسر کشور هدف‌گذاری شده است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این جلسه اظهار داشت: مقرر شد یک هزار و ۶۰۰ واحد راکد در داخل شهرک‌های صنعتی و ۴۰۰ واحد تعطیل خارج از شهرک‌ها راه‌اندازی شود. علاوه بر این در سال گذشته بیش از  یک هزار و ۵۰۰ واحد راکد طبق هدف‌گذاری سال ۱۳۹۹ به چرخه تولید بازگشتند و این مسئولیت در سال جاری نیز به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی محول شد.

وی در خصوص پروژه‌های تعریف شده برای این سازمان طی سال ۱۴۰۰، افزود: توسعه زیرساخت شهرک‌ها، توسعه خوشه‌های کسب و کار صنعتی و صنفی با هدف ۴۰ خوشه، توسعه صنایع کوچک و مستعد پیمانکاری فرعی در راستای تکمیل زنجیره تامین صنایع بزرگ برای ۲۵۰ واحد از جمله پروژه‌های است که برای سال ۱۴۰۰ برای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ها تعریف کرده‌ایم.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش تولید

زرندی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش تولید، بیان کرد: تمرکز وزارتخانه بر استفاده از ظرفیت‌های است که شامل ۳ موضوع احیاء واحدهای راکد، افزایش ظرفیت واحدهای موجود و واگذاری واحدهای راکد نیمه تمام می‌باشد.

وی از تمرکز وزارت متبوع خود بر واحدهای راکد نیمه‌ تمام خبر داد و یادآور شد: تعیین تکلیف واحدهای راکد نیمه تمام از برنامه‌ریزی مهم امسال است. چرا که تعدادی واحد نیمه تمام سال‌ها به صورت راکد مانده و باید از سرمایه‌گذاران جدید برای تکمیل آن کمک گرفت.

تامین انرژی، مسئله مهم بخش تولید

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت انرژی را یکی از موضوعات مهم برای آینده این سازمان عنوان و تاکید کرد: اگر به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تولید و خواستار جهش بزرگ در بخش صنعت هستیم، نیاز است برای تامین برق، آب و گاز برای شهرک‌ها، باید یک تحرک جدی شکل بگیرد.

زرندی در پایان با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ها هم باید به مدل جدیدی از سرمایه‌گذاری و تامین مالی برای این موضوع اقدام نماید، خاطرنشان کرد: گرچه در قوانین ومقررات به صورت شفاف وظایفی برای وزارت نیرو و نفت تعریف شده اما به دلیل کمبود اعتبارات این وزارتخانه‌ها مشکلاتی در این زمینه است که امیدواریم با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو و نفت موضوع انرژی مورد نیاز شهرک‌ها تامین شود.

همچنین در این جلسه علی رسولیان رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گزارشی از اقدامات سال ۱۳۹۹ ارائه داد؛ همچنین برنامه‌های سال ۱۴۰۰ بررسی و مقرر شد رصد و پایش برنامه‌های ابلاغی به طور منظم انجام شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.