شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
اختصاص ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به ذوب‌آهن ملکان
21 شهریور 1400 - 9:36
شناسه : 17578
نماینده مردم ملکان در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر این شهرستان گفت: ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل کارخانه ذوب‌آهن اختصاص یافت.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان ملکان، اظهار داشت: امسال برای ذوب‌آهن ملکان در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفتیم که نیمی از آن توسط تسهیلات بانکی و ۲۰ میلیارد تومان دیگر از طریق آورده سرمایه‌گذار طرح تامین شد.

وی افزود: در مرحله نخست این طرح ابتدا واحد ذوب به بهره‌برداری خواهد رسید و سپس واحد نورد وارد مرحله اجرایی می‌شود. لذا تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در این واحد تولیدی سرمایه‌گذاری شده است که در مجموع ۷۰ درصد طرح بدون استفاده از تسهیلات دولتی به اتمام رسیده و ۳۰ درصد باقی‌مانده نیز از طریق تسهیلات بانکی در حال تکمیل است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی واحد ذوب این کارخانه برای ۷۰ نفر به طور مستقیم و ۴۲۰ نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد. ظرفیت این کارخانه ۳۵۰ هزار تن نورد و ۴۰۰ هزار تن ذوب در سال است و در صورت تکمیل کل طرح برای یک هزار نفر اشتغال‌زایی فراهم می‌کند.

گفتنی است، کارخانه ذوب‌آهن ملکان در سال ۱۳۸۵ کلنگ‌زنی شد، اما متاسفانه بعد از ۱۵ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و تکمیل آن گامی بزرگ در رشد و شکوفایی صنعتی این شهرستان در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.