سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
ارائه اطلاعات غلط از سوی خودروسازارن به صمت
16 اسفند 1400 - 11:55
شناسه : 25462
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌‌های خودرو با این ادعا که اطلاعات درست و جامعی از وضعیت فعلی صنعت قطعه‌‌سازی و خودروسازی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار نمی‌‌گیرد، گفت: در حال حاضر شاهد کمترین سطح تعامل بین وزارت صمت و صنعت قطعه‌‌سازی طی ۱۰ سال اخیر هستیم.
ارسال توسط : منبع : اقتصاد آنلاین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌‌های خودرو در رابطه با بازدید سرزده اخیر رییس جمهور از یک خودروساز داخلی، اظهار داشت: دولت فعلی از صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی فاصله گرفته است. هرچند که خودروسازی متعلق به دولت است، اما در صنعت قطعه‌ حداقل می‌توان گفت این تعاملات بسیار کم بوده و سطح ارتباط ما با وزیر صنعت، معدن و تجارت به کمترین میزان خود طی سال‌های اخیر رسیده است. در حالی که انتظار ما از دولت سیزدهم این بود که در این رابطه به این حوزه کمک کنند.

وی افزود: در این راستا مشخص شد اطلاعاتی که رییس جمهور منتقل می‌شود، درستی نیست. به طور مثال اعلام شد که برای تامین قطعات الکترونیک بایستی از قبل برنامه‌ریزی صورت می‌گرفت، اما حقیقت این است که کمبود قطعات الکترونیکی و چیپست‌ها مشکل جهانی است و بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا نیز با این موضوع درگیر هستند و سبب کاهش تیراژ تولید آن‌ها شده است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌‌های خودرو در پایان خاطرنشان کرد: تامین قطعات الکترونیکی فراتر از عدم برنامه‌ریزی قبلی است. لذا کم کردن سطح تعاملات دولت به‌ویژه وزارت صمت با صنعت قطعه‌سازی سبب شده که مشکلات حال حاضر، هم دیرتر حل و هم اینکه دچار گره‌های بزرگ‌تر شود. در دولت‌های گذشته اعضای انجمن قطعه‌سازی حداقل به صورت هر سه ماه یکبار دیدار و جلسه‌ای با وزیر صمت داشتند و مسائل و مشکلات را مطرح می‌کردند و راهکاری اندیشیده می‌شد، اما در حال حاضر علی‌رغم بارها درخواست جلسه و نامه‌نگاری‌ها و دعوت از ایشان، فقط یک بار وزیر صنعت، معدن و تجارت را ملاقات کرده‌ایم.

براساس این گزارش، چهارشنبه هفته گذشته (۱۱ اسفند ماه) رییس جمهور در یک قرار از پیش تعیین نشده، از گروه صنعتی ایران‌خودرو بازدید کرد و در جریان مشکلات و مسائل این شرکت تولیدی قرار گرفت؛ این بازدید منجر به صدور هشت دستور جهادی برای تحول در حوزه خودرو شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.