سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
ارائه طرح‌های شرکت‌های سهامی عام پروژه به بورس
07 تیر 1400 - 15:35
شناسه : 14475
رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست ویدئوکنفرانسی با مدیر کل سرمایه‌گذاری و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و نیز مدیران عامل و مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی، گفت: شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی، آماده ارائه 158 هزار میلیارد تومان طرح در قالب «شرکت‌های سهامی عام پروژه» در بورس هستند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌اله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در این نشست، اظهار داشت: برای هر یک از شرکت‌های سهامی عام پروژه کارگروهی تشکیل می‌شود تا پس از برطرف کردن موانع موجود، حضور این شرکت‌ها در فرابورس ایران تسهیل شود.

وی با اشاره به تهیه پیش‌نویس دستورالعمل ورود شرکت‌های سهامی عام پروژه به بورس، افزود: با توجه به اینکه در دستورالعمل فوق عنوان شد که یکی از شروط پذیرش این شرکت‌ها، پیشرفت ۲۰ درصد پروژه است، لذا باید با همکاری سازمان بورس، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو، به گونه‌ای عمل شود که شرکت‌های دارای اعتبار بالا، مسیر هموارتری برای حضور در بورس و جذب منابع مالی طی کنند.

رییس هیات عامل ایمیدرو با برشمردن دغدغه‌های سازمان بورس به منظور ایجاد اطمینان از اجرای تعهدات شرکت‌ها برای اجرای پروژه‌ها، گفت: هدف اصلی همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و سازمان بورس، استفاده از پتانسیل بازار بورس و هدایت نقدینگی جامعه برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای، رشد تولید و ایجاد اشتغال است. از این رو ضروری است که برای تسریع در اجرای این برنامه مهم، جایگاه و اعتبار شرکت‌ها نیز در شروط پذیرش فرابورس، منظور شود.

جعفری بیان کرد: جلسات کارگروه پیگیری ورود شرکت‌های سهامی عام پروژه، با همکاری ایمیدرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان بورس و شرکت‌های بزرگ باید برگزار شود تا به جمع‌بندی مشخصی برای ارائه پیشنهادات در دستورالعمل مربوطه برسیم.

وی ادامه داد: طی یک هفته آتی، از نخستین بسته سرمایه‌گذاری به عنوان شرکت‌های سهامی عام پروژه، رونمایی می‌شود.

انعقاد تفاهم‌نامه با بورس طی چند روز آینده

نعمت‌الله شهبازی مدیر کل سرمای‌ گذاری و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اذعان داشت: طی روزهای آینده، بین این وزارتخانه و سازمان بورس تفاهم‌نامه‌ای با هدف تسریع در ورود شرکت‌های سهامی عام پروژه به فرابورس، امضا می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سهامی عام پروژه، یادآور شد: طبق بند «و» تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال، نقل و انتقال دارایی به شرکت‌های سهامی عام پروژه، از پرداخت مالیات معاف است. این مهم با همکاری ایمیدرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت به نتیجه رسید.

مدیر کل سرمای‌ گذاری و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت، عنوان کرد: دستورالعمل ورود شرکت‌های سهامی عام پروژه، به دلیل اینکه برای کل کشور نوشته شده است، تلاش کرد که حداکثر اطمینان را نزد سرمایه‌گذاران به وجود آورد تا خللی در اعتماد مردم نسبت به کارکرد این شرکت‌ها ایجاد نشود.

وی افزود: می‌توان بر اساس اعتبار و جایگاه شرکت‌هایی که مورد اعتماد سهامداران هستند، مواردی را به منظور اصلاح دستورالعمل مورد اشاره، به سازمان بورس پیشنهاد داد.

صدور مجوز «تجلی»؛ به زودی

علی بیک‌زاده میلانی مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس، عنوان کرد: ورود شرکت‌های سهامی عام پروژه، طبق استراتژی‌های سازمان بورس و توسعه بازار انجام می‌شود. لذا ما به دنبال اجرایی کردن این نوع از تامین مالی هستیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تجلی به عنوان نخستین شرکت سهامی عام پروژه، در حال پذیرش به بورس است، ادامه داد: این شرکت به عنوان پیشرو در طرح مذکور با پشت سرگذاشتن چالش‌ها و مشکلات آماده ورود به فرابورس است. در این راستا پیش‌بینی می‌شود که طی ۱۰ روز آینده مجوز پذیرش تجلی صادر خواهد شد.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس، گفت: دغدغه‌ها و نکات مورد اشاره در خصوص دستورالعمل پذیرش شرکت‌های سهامی عام پروژه را با هدف رفع آن‌ها، به مقامات سازمان بورس منتقل می‌کنیم.

گفتنی است، در این نشست ویدئوکنفرانسی سعید باقری عضو هییت‌مدیره شرکت تجلی توضیحاتی شامل نحوه پذیرش، افزایش سرمایه، اضافه شدن پروژه‌های جدید، مسائل مربوط به دستورالعمل و اخذ مجوز ارائه کرد.

شایان ذکر است که امیر خرمی شاد معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو، امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه این سازمان، ناصر تقی‌زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به همراه مدیران ارشد شرکت‌های ملی صنایع مس، معدنی و صنعتی گل‌گهر، فولادمبارکه و فولاد خوزستان، نکات پیشنهادی و دغدغه‌های خود در خصوص دستورالعمل فوق، نحوه سرمایه شرکت‌های سهام عام پروژه، ارائه سند مالکیت پروژه به بورس، بروکراسی حاکم بر شرایط پذیرش و… را ارائه دادند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.