جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
ارتقای بهره‌وری کلید تحقق اهداف چشم‌انداز صنعت فولاد
04 خرداد 1400 - 10:49
شناسه : 12791
عضو هییت‌مدیره فولاداکسین خوزستان مطرح کرد؛ عضو هییت‌مدیره فولاداکسین خوزستان ضمن اشاره به ضرورت بهره‌گیری از تکنولوژ‌های نوین در صنعت فولاد گفت: ارتقای بهره‌وری و استفاده از فناوری‌های نوین، سریع‌ترین و آسان‌ترین مسیر برای تحقق اهداف افق چشم‌انداز صنعت فولاد است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسام خوشیبن‌فر عضو هییت‌مدیره فولاد اکسین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دارای منابع غنی انرژی و انواع کانی‌های فلزی و غیرفلزی است، اما براساس اصول توسعه پایدار استفاده از آن‌ها در صنایع منبع‌محور باید همراه با صیانت از این منابع صورت گیرد که بخش زیادی از این مهم در گرو بهبود بهره‌وری است.

وی افزود: بهره‌وری در صنایع منبع‌محور موجب رقابتی شدن محصولات، توسعه صادارات و حفظ بازارهای خارجی می‌شود، علاوه بر این در بازارهای داخلی نیز صنایع پایین‌دستی صنعت فولاد با قیمت پایین‌تر محصولات خود را تولید می‌کنند.

عضو هییت‌مدیره فولاد اکسین، گفت: اکنون صنعت فولاد به نسبت سایر صنایع توانست از چالش تحریم و کرونا عبور و روند رو به رشد خود را حفظ کند، اما با این وجود برای رسیدن به اهداف افق چشم‌انداز باید برخی از چالش‌های پیش روی صنایع را از بین ببرد که در این راستا بهره‌وری یکی از چالش‌های اصلی صنایع به‌ویژه در بخش فولاد است که رفع آن زمینه توسعه و تولید بیشتر را فراهم خواهد کرد.

خوشبین‌فر بیان کرد: فناوری‌های روز با رشد بهره‌وری در صنایع ارتباط تنگاتنگی دارد و در حال حاضر کشورهای بزرگ فولادی همچون چین و هند استراتژی‌های صنعتی خود را مبتنی بر استفاده از فناوری‌های نوین و افزایش بهره‌وری تنظیم کرده‌اند تا ضمن استفاده از امکانات موجود، برای شتاب هر چه بیشتر در رشد تولید فولاد از شیوه‌های جدید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: به‌روز رسانی ماشین‌آلات و تجهیزات، استفاده از نیروی کار متخصص و استفاده از فناوری‌های خارجی از طریق جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در بهبود بهره‌وری و فناوری صنایع تاثیرگذار است. امیدواریم با رفع تحریم‌ها زمینه توسعه فناوری در این صنایع فراهم شود.

عضو هییت‌مدیره فولاد اکسین در پایان خاطرنشان کرد: بهبود فناوری و هوشمندسازی اتوماسیون می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری تولید تا ۱۰ درصد شود، همچنین خطای نیروی انسانی در فرایند تولید تاثیرگذار است و هرچه صنایع به سمت اتوماسیون‌های پیشرفته‌تر و بهره از تکنولوژی حرکت کنند، می‌توان خطاهای انسانی را کاهش و بهره‌وری تولید را ارتقا داد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.