پنج شنبه, ۲۴ اسفند , ۱۴۰۲ Thursday, 14 March , 2024 ساعت ×
ارزآوری ۱۰میلیارد دلاری صنعت مس با اجرای طرح‌های توسعه
30 فروردین 1402 - 15:25
شناسه : 34251
رئیس انجمن مس ایران عنوان کرد رئیس انجمن مس ایران گفت: توسعه صنعت مس و حمایت از طرح‌های توسعه‌ای این حوزه می‌تواند ارزآوری ۱۰میلیارد دلاری برای کشور به دنبال داشته باشد.
ارسال توسط : منبع : بازار
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، بهرام شکوری درباره میزان ذخایر و ظرفیت استخراج مس ایران افزود: ذخایر کشف شده در کشور ۵۴میلیون‌تن فلز محتوا است که معمولاً ۵۰درصد آن قابلیت استخراج را دارد، با این میزان ذخایر جایگاه خوبی در دنیا داریم.

وی گفت: اکنون با این اکتشافات جدید جایگاه ما در بحث ذخایر مس ارتقاء پیدا کرده به طوری که از ۴درصد ذخایر دنیا امروز به ۶درصد از ذخایر دنیا دست پیدا کرده‌ایم و جایگاه ما در دنیا از رتبه هشتم به رتبه پنجم ارتقاء پیدا کرده است.

رئیس انجمن مس ایران با بیان اینکه میان ذخایر و تولیدمان تناسب وجود ندارد، ادامه داد: باید به سمتی برویم که متناسب با جایگاه‌مان یعنی ۳ تا ۵درصد از ذخایر را استخراج کنیم. اگر امروز مطرح کردیم که صنعت می‌تواند ۱۰میلیارد دلار ارزآوری داشته باشد باید بتواند یک میلیون تن کاتد مس تولید کند که موضوع بر مبنای نورم‌های جهانی است.

شکوری گفت: با وجود ۵۴میلیون‌‍تن ذخیره در کشور که حداقل ۲۷میلیون‌تن آن قابلیت استخراج را دارد و ۳ تا ۵درصد ذخایر مس دنیا را در اختیار داریم، رسیدن به یک‌میلیون‌تن تولید کاتد مس معقول و منطقی است که اگر این اتفاق نیافتد، کوتاهی کرده‌ایم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.