شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
ارزش ذخایر ۶ ماده معدنی اعلام شد
07 شهریور 1402 - 16:39
شناسه : 35699
مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارزش ذخایر برجا و قطعی شده ۶ ماده معدنی را بیش از ۱۵ میلیارد دلار اعلام کرد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، ابراهیم علی مولابیگی با بیان اینکه مواد معدنی کشف شده در مناطق مختلف شامل سنگ‌آهن، سرب و روی، طلا، مس، آنتیموان و زغال‌سنگ است، مطرح کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تن ذخیره قطعی در کشور کشف و توسط کمیسیون گواهی کشف تایید شده است که این میزان به غیر از میزان ذخایر معدنی کشف شده‌ای بوده که با بررسی و تایید ادارات کل استان‌ها صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۰ گزارش پایان عملیات اکتشاف توسط کمیسیون گواهی کشف بررسی شده است، مطرح کرد: این میزان ذخایر مکشوفه حدود ۱۰۰ میلیون تن کانسنگ آهن، حدود ۷۹ میلیون تن کانسنگ طلا و حدود یک میلیارد و ۳۲۸ میلیون تن کانسنگ مس را شامل می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در سال گذشته، ارزش ذخایر طلای محتوی به بیش از ۳۵۵ میلیون دلار، مس محتوی به بیش از هشت میلیارد دلار و آنتیموان محتوی به بیش از ۷۲ هزار دلار رسید.

مولابیگی ارزش کانسنگ آهن را بیش از ۵۹۸ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ارزش کانسنگ زغال‌سنگ، به بیش از ۶ میلیون دلار و ارزش کانسنگ سرب و روی، به بیش از ۲۱۰ میلیون دلار رسید.

وی خاطرنشان کرد: این میزان ذخیره مکشوفه متعلق به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، کردستان، خراسان رضوی و جنوبی، یزد، اصفهان، مرکزی، آذربایجان شرقی و سمنان است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.