سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
از شرکت مس برای راه‌اندازی مرکز دانش‌بنیان تقدیر شد
21 اردیبهشت 1401 - 13:21
شناسه : 27623
معاون علمی و فناوری رییس‌‌جمهور گفت: اینکه یک شرکت معدنی مانند شرکت مس، نواوری را پیگیری کرده و باعث پیاده‌سازی ایده‌ها در مرکز دانش‌بنیان و نواوری می‌شود، کار بسیار ارزشمندی را به ثمر رسانده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌‌جمهور، در حاشیه بازدید از غرفه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در یازدهمین نمایشگاه فناوری و نواوری (اینوتکس ۲۰۲۲)، اظهار داشت: انتظارات زیادی از شرکت‌های معدنی متوقع است، زیرا این شرکت‌ها در بحث انرژی، آب و… دارای مسائلی هستند که تکنولوژی می‌تواند به کمک آن‌ها بشتابد؛ بنابراین باید حجم وسیعی از تکنولوژی به شرکت‌های معدنی تزریق شود. امیدواریم با تعاملاتی که با شرکت‌های معدنی برقرار کرده‌ایم، اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

وی همچنین درباره راه‌اندازی مرکز دانش‌بنیان در شرکت مس افزود: اینکه یک شرکت معدنی مانند شرکت مس، نواوری را پیگیری کرده و باعث پیاده‌سازی ایده‌ها در مرکز دانش‌بنیان و نواوری می‌شود، کار بسیار ارزشمندی را به ثمر رسانده است.

معاون رییس‌‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طی سال جاری برنامه‌های متنوعی در حوزه فناوری و نواوری با بازیگران اصلی حوزه اقتصاد کلان و بعضی از وزارتخانه‌ها داریم، گفت: اکوسیستم کسب‌وکار به سمت بازیگرهای اصلی و وزارتخانه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، اقتصاد، نیرو، نفت و ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌رود که نقش اصلی را در اقتصاد دارند و امسال برنامه‌های متنوعی در این زمینه داریم. به همین دلیل شرکت‌های پیشگام مانند شرکت‌های بزرگ معدنی که به سمت حوزه دانش‌بنیان‌ها و نواوری حرکت می‌کنند، می‌توانند نقش بزرگی را در بازار ایفا کنند و حجم بزرگی از بازار را در اختیار بگیرند.

ستاری در پایان با پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نقش مجلس در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان چیست، خاطرنشان کرد: قانون جهش تولید به‌ زودی تصویب می‌شود و این اتفاق بسیار بزرگی است. عمده ایده‌های ما در حوزه نواوری در این قانون پیاده شده که عملا نقشه راه ۱۰-۱۵ ساله آینده کشور است بنابراین تصویب و اجرای این قانون تاثیر مهمی در این بخش دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.