یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت ×
اشتغال‌زایی ۳ هزار نفری در مجتمع مس سونگون
10 اسفند 1399 - 9:40
شناسه : 8050
با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه صورت ‌می‌گیرد؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بهره‌برداری از طرح‌های توسعه مس سونگون منجر به اشتغال‌زایی برای سه هزار نفر در این مجتمع خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اجرای ۲۲ پروژه در مجتمع مس سونگون، اظهار داشت: سونگون بیشترین ذخایر مس را در استان دارد؛ به همین خاطر تلاش می‌کنیم با بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه، فرآوری محصولات این مجتمع در خود استان صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه با اتمام دو پروژه مهم تغلیظ و ذوب مس، برای سه هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد، افزود: برای ایجاد شهرک تخصصی صنایع پایین‌دستی مس، محلی در شهرستان ورزقان شناسایی شده و طرح ایجاد آن نیز در شرکت شهرک‌های صنعتی کشور به تصویب رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مس یک محصول استراتژیک است، گفت: در این استان بیش از یک میلیارد تن ذخایر مس وجود دارد که ۳۰ درصد از ذخایر مس کشور را شامل می‌شود.

جهانگیری در خصوص بازار مصرف مس که به طور فزاینده در حال گسترش است، یادآور شد: مصرف جهانی مس در حال حاضر حدود ۲۴ میلیون تن است و پیش‌بینی ‌شده این میزان در سال ۲۰۵۰ میلادی به ۶۰ میلیون و در سال ۲۱۰۰ میلادی به بیش از ۹۰ میلیون تن افزایش یابد.

وی اذعان داشت: تلاش می‌کنیم ضمن فعال‌سازی معادن مس غیرفعال و تکمیل زنجیره ارزش این محصول در استان، ارزش‌افزوده آن را در شهرستان ورزقان نگهداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه معدن، بهترین گزینه برای جایگزینی نفت است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم موانع و مشکلات بخش خصوصی را برطرف کنیم؛ از این رو، طرحی برای فراروی معادن کوچک در یک منطقه تعیین‌شده در دست بررسی است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.