شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
اعتراض شورای آهن و فولاد به گرانی نرخ گاز
18 تیر 1402 - 16:07
شناسه : 34844
شورای آهن و فولاد ایران ضمن اشاره به اینکه افزایش دو برابری نرخ گاز فولادسازان، پیامدهای جبران ناپذیری مثل از بین رفتن مزیت نسبی گاز برای تولید فولاد دارد، خواستار بازنگری در این تصمیم شد.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، شورای آهن و فولاد ایران طی مکاتبه‌ای با وزیر جدید صمت که رونوشت آن برای معاون اول رئیس جمهور هم ارسال شده است، ضمن اشاره به اینکه افزایش دو برابری نرخ گاز فولادسازان، آن هم در سال مهار تورم، پیامدهای جبران‌ناپذیری همچون از بین رفتن مزیت نسبی گاز برای تولید فولاد را در پی دارد، خواستار بازنگری در این تصمیم شده است.

در این مکاتبه که به امضای روسای تشکل‌های زنجیره فولاد از جمله انجمن سنگ‌آهن ایران، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و انجمن نوردکاران فولادی ایران رسیده است، از ۳۰ برابر شدن نرخ گاز صنعت فولاد طی چهار سال گذشته، انتقاد و از مسئولان سوال شده که بر چه مبنایی نرخ گاز واحدهای احیا مستقیم، حدود ۶۰ درصد خوراک پتروشیمی تعیین شده است؟

در بخشی از متن این نامه آمده است: مصرف عمده گاز در زنجیره آهن و فولاد، در حلقه تولید آهن اسفنجی است که نقش فرایندی دارد و عامل احیا‌کننده و نه خوراک و در بقیه حلقه‌های این زنجیره نیز مانند سایر صنایع به عنوان سوخت عمل می‌کند؛ با این وصف، مشخص نیست بر چه مبنایی نرخ گاز واحدهای احیا مستقیم، حدود ۶۰ درصد خوراک پتروشیمی تعیین شده است؟ همچنین مشخص نیست چرا بر خلاف قانون بودجه، نرخ سوخت فلزات از سایر صنایع تفکیک شده است؟

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.