چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
اعلام آمادگی آلمان برای توقف خرید نفت روسی
15 اردیبهشت 1401 - 13:29
شناسه : 27366
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آلمان از پیشنهاد کمیسیون اروپا برای اعمال ممنوعیت تدریجی نفت روسیه به تلافی حمله نظامی این کشور به اوکراین، حمایت خود را اعلام کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، روبرت هابک وزیر اقتصاد آلمان، روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه، اظهار داشت: این دوره گذار برای یافتن منابع تامین جایگزین، کافی است. با این حال، احتمال اختلالات با کنار گذاشتن نفت روسیه، همچنان وجود دارد.

وی افزود: دوره گذار به حد کافی طولانی است تا ما بتوانیم همه اقدامات احتیاطی را برای ایجاد منابع عرضه جایگزین نفت روسیه در آلمان، به کار ببریم و البته نمی‌توانیم در این وضعیت تضمین کنیم که هیچ نقصانی وجود نخواهد داشت.

وزیر اقتصاد آلمان، گفت: چالش اصلی، پالایشگاه واقع در شودت نزدیک مرزهای لهستان است که توسط شرکت روس‌نفت روسیه، اداره می‌شود و انگیزه چندانی برای تغییر تامین‌کنندگان خود ندارد. بنابراین، آلمان قانونی وضع خواهد کرد که زمینه را برای به دست گرفتن کنترل این تاسیسات فراهم می‌کند.

هابک بیان کرد: این تشکیلات باید از نظر سیاسی منحل شود؛ هدف دولت فدرال این است که مکان باید حفظ شود و قصد داریم صنعت قابل دوامی را در آن مکان به وجود بیاوریم. بنابراین تحریم نفت روسیه، نباید به خاموش شدن چراغ‌ها در این منطقه منتهی شود.

اتحادیه اروپا، در آخرین بسته تحریم‌ها علیه مسکو، برای افزایش فشار بر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، ممنوعیت واردات نفت روسیه تا ۶ ماه آینده و توقف واردات فراورده‌های نفتی تا پایان سال میلادی جاری را پیشنهاد کرده است و مقامات ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا باید به اتفاق این طرح را تصویب کنند.

شایان ذکر است که در بحبوحه تلاطم بازارهای گاز و برق، آلمان در حال بررسی نحوه واکنش به سودهای سرشار شرکت‌های انرژی است، اما کریستیان لیندنر وزیر دارایی آلمان، در پایان خاطرنشان کرد: به این دلیل که منابع سرمایه‌گذاری برای انرژی تجدیدپذیر نباید تضعیف شود، دولت عدم دریافت مالیات از سودهای مضاعف شرکت‌‌های تولید انرژی را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.