جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
افتتاح طرح‌های توسعه فولاد بناب در اوایل اسفندماه
19 بهمن 1399 - 10:05
شناسه : 6563
مدیرعامل شرکت گسترش فولاد شهریار خبرداد؛ مدیرعامل شرکت گسترش فولاد شهریار گفت: عملیات اجرایی طرح‌های توسعه فولاد صنعت بناب شروع شده و در اوایل اسفند ماه امسال به صورت رسمی کلید زده خواهد خورد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی گروه مالی گردشگری
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امین رفیعی اظهار داشت: طرح‌های توسعه شرکت گسترش فولاد شهریار در ۷ طرح مطالعه و جمع‌بندی شده است که ضمن اخذ مجوز ۴ طرح، مجوز ۳ طرح دیگر به زودی صادر خواهد شد. همچنین ۴ مورد از قراردادها به پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه عملیات تجهیز کارگاه و سایت آغاز شده است، افزود: با اجرای طرح‌های توسعه فولادبناب، تولید فولاد در منطقه به ۳ برابر افزایش یافته و زنجیره تولید فولاد در مجموعه گروه مالی گردشگری و هلدینگ صنایع و معادن ماهان تکمیل می‌شود .

مدیرعامل شرکت گسترش فولاد شهریار گفت: با اجرای طرح‌های توسعه مجتمع فولادصنعت بناب برای حدود یک هزار نفر اشتغال مستقیم و برای ۲ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود. ضمن اینکه رونق اقتصادی و عمرانی منطقه، تربیت نیروی فنی ماهر، افزایش صادرات و تامین ارز مورد نیاز کشور، از دیگر نتایج مستقیم این طرح‌ها خواهد بود.

رفیعی با اشاره به اینکه یکی از عوامل توسعه یک منطقه، وجود راه‌های ارتباطی و تسهیل شرایط دسترسی مراکز تولید به شریان‌های ارتباطی کشور است، گفت: موقعیت جغرافیایی شرکت گسترش فولاد شهریار به دلیل نزدیکی به خط ریلی تهران-تبریز، امکان بهره‌مندی از این امتیاز را دارد. همچنین احداث بارانداز در محوطه و اتصال مجموعه به خط آهنريال دیگر از طرح‌های این شرکت را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: حمل و نقل ریلی مطمئن‌ترین و ارزان‌ترین روش حمل و نقل بوده و استفاده از آن باعث کاهش هزینه تولید و افزایش راندمان طرح خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گسترش فولاد شهریار از همکاری مقام‌های استانی و محلی و همچنین نماینده شهر بناب در مراحل مطالعات و صدور مجوزها تشکر کرد و افزود: طرح‌های توسعه شامل طرح زیرسقفی ذوب شاهین، احداث بارانداز ریلی اختصاصی مجتمع، ایجاد اکسیژن پلنت با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ میلیون مترمکعب، احداث کارخانه فروآلیاژ، فروسیلیس و سیلیکو منگنز با ظرفیت سالانه ۵۰ هزار تن، طرح آبرسانی، ذوب یک میلیون و ۴۵۰ هزار تنی برای تولید اسلب و بیلت و همچنین احداث خطوط نورد ورق یک میلیون و ۴۵۰ هزار تنی است. رفیعی در پایان با اشاره به طرح‌های ایجاد واحد اکسیژن پلنت، طرح توسعه زیرسقفی ذوب شاهین و همچنین ایجاد بارانداز راه‌آهن را از اولویت‌های اجرایی طرح‌های توسعه برشمرد و پیش‌بینی کرد: طرح احداث خط ریلی به عنوان نخستین طرح از طرح‌های توسعه، اواخر سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.