پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
افتتاح طرح توسعه خط تولید کنسانتره سنگ‌آهن در قروه
23 بهمن 1401 - 16:24
شناسه : 33414
استاندار کردستان در مراسم طرح توسعه خط تولید کنسانتره سنگ‌آهن در قروه گفت: استان کردستان روی ریلی قرار گرفته است که با انسجام و همت دوچندان مسئولان و مردم شاهد اتفاقات ارزشمندی در حوزه تولید و اشتغال خواهیم بود.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صداوسیما
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، اسماعیل زارعی کوشا ضمن تاکید بر اجرای چرخه کامل تولید و فرآوری مواد معدنی در استان، بیان کرد: ما از سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت ویژه خواهیم کرد.

وی افزود: معادن، یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان بوده که استفاده بهینه از آن دیر آغاز شده است اما در یک سال اخیر، خوشبختانه فعالیت‌های چشمگیری در این راستا انجام شد.

استاندار کردستان ادامه داد: حرکت در راستای سرمایه‌گذاری بخش معادن را باید جدی گرفت و آن را تبدیل به گفتمانی کرد که آحاد مردم در آن سهیم باشند.

وی خاطرنشان کرد: کردستان در آستانه جهش معدنی قرار گرفته است و چرخه کامل مواد معدنی باید در استان شکل بگیرد.

بر اساس این گزارش، مرحله نخست خط تولید کنسانتره سنگ‌آهن شرکت سپهر صنعت آرتا از سال ۱۳۹۸ با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در شهرک صنعتی آونگان قروه شروع به‌ کار کرد.

اشتغال‌زایی این طرح در مرحله نخست، ۱۲۰ نفر بود و با افتتاح مرحله توسعه‌ای آن، ۲۰۰ نفر دیگر در این واحد مشغول به کار شدند. میزان سرمایه‌گذاری در مرحله توسعه‌ای این واحد دو هزار میلیارد ریال است و با این اقدام ۲۰۰ هزار تن دیگر به ظرفیت تولید واحد افزوده شد.

۱۷ طرح برای اجرای زنجیره فولاد کردستان تعریف شده که یکی از آن‌ها، خط تولید کنسانتره سنگ‌آهن شرکت سپهر صنعت آرتا است.

از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت، ایجاد واحد تولید گندله در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار است که از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان سه هزار میلیارد ریال برای ساخت آن مصوب شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.