سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
افتتاح فاز نخست معدن سرب و روی مهدی‌آباد تا پایان امسال
12 اردیبهشت 1400 - 10:40
شناسه : 11585
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز خبر داد؛ رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهریز با اشاره به افزایش چهار واحد بزرگ به واحدهای صنعتی مهریز در سال گذشته، گفت: تا پایان امسال فاز نخست معدن سرب و روی مهدی‌آباد و فرودگاه آموزشی مهریز نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرعباس دهقانی‌زاده رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهریز ضمن تبریک روز جهانی کارگر، به سهم بالغ بر ۱۰ هزار نفری کارگران این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین سهم اشتغال بخش کارگری شهرستان با ۴۹ درصد مربوط به حوزه خدمات، ۴۳ درصد در حوزه صنعت و ۸ درصد در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند. علاوه بر این کارگران شهرستان در ۲۲۲ واحد بزرگ و کوچک شهر مهریز و برخی روستاهای بخش مرکزی شهرستان به امر تولید و ارائه خدمات مشغول هستند.

وی افزود: ۷۰ درصد کارگران شهرستان را نیروهای بومی و بقیه غیربومی از سایر استان‌ها تشکیل می‌دهند، که در این راستا براساس آمار سال ۱۳۹۹ نرخ بیکاری در این شهرستان حدود ۱۱ درصد اعلام شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهریز، گفت: سال گذشته ۳۱۷ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی خدماتی شهرستان صورت گرفته و در راستای صیانت از حقوق کارگران تعداد پنج نفر از کارفرمایان به دلیل استفاده از نیروی غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.

دهقانی‌زاده بیان کرد: سال گذشته چهار واحد بزرگ به واحدهای صنعتی مهریز اضافه شد و تا پایان امسال نیز فاز نخست معدن سرب و روی مهدی‌آباد و فرودگاه آموزشی مهریز نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی در پایان عمده مشکلات بخش کارگری مهریز را نبود امنیت شغلی و مسکن کارگری ذکر کرد و در مورد برنامه‌های بزرگداشت هفته کار و کارگر در این شهرستان، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا، اغلب برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه بخش کارگری در قالب فضای مجازی و رسانه‌های گروهی شهرستان برای جامعه هدف برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.