سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت ×
افتتاح فولاد قائنات در آینده نزدیک
29 بهمن 1399 - 14:11
شناسه : 7338
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: به‌زودی با افتتاح مجموعه فولاد قائنات (یکی از هفت طرح مهم استانی)، تحقق سند توانمندی ایران در زمینه بومی‌سازی به اثبات خواهد رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران سه‌شنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات و تجهیزات صنعت فولاد، اظهار داشت: پیش از تحریم‌ها این باور در صنعت فولاد برای بومی‌سازی وجود نداشت و یا بسیار کم‌رنگ بود، اما امروز خودباوری برای داخلی‌سازی شتاب گرفته است.

وی افزود: امروز صنعت فولاد در زمینه بومی‌سازی به عنوان یک صنعت پیشران به حساب می‌آید که می‌تواند الگویی برای سایر صنایع در زمینه داخلی‌سازی باشد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: ساخت یک قطعه در مرحله نخست، نویدی است برای اینکه دیگر نیاز به واردات آن وجود ندارد، بنابراین توقف واردات قطعات هنگامی اجرایی می‌شود که سابقه ساخت داخلی وجود داشته باشد.

نادری یادآور شد: ۷ طرح فولاد استانی قائنات (خراسان جنوبی)، شادگان (خوزستان)، سبزوار (خراسان رضوی)، نی‌ریز (فارس)، میانه (آذربایجان شرقی) ، بافت (کرمان) و سفیددشت (چهارمحال و بختیاری) در دولت تدبیر و امید پس از سال‌ها توقف کلید خورد و اکنون پس از تولید آهن‌اسفنجی در مرحله فولادسازی قرار دارند. ظرفیت تولید طرح‌های مزبور برای ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن پیش‌بینی شده‌ است.

صرفه‌جویی ارزی در صنعت فولاد

 در ادامه حسن پایاب، مجری توانمندسازی و بومی‌سازی در شرکت ملی فولاد ایران، گفت: امروز در صنعت فولاد به باور داخلی‌سازی رسیده‌ایم و همین امر موجب شده است تا حاصل تلاش در این زمینه، به صرفه‌جویی ارزی میلیونی تبدیل شود که این امر همچنان ادامه یافته است.

وی یادآور شد: برآورد می‌شود که تاکنون حدود ۱۲ میلیون یورو در این بخش صرفه‌جویی ارزی به‌دست آمده است.

مجری توانمندسازی و بومی‌سازی در شرکت ملی فولاد ایران، بیان کرد: ۳ مولفه شجاعت و آگاهی، سرعت عمل و تصمیم‌گیری به موقع، نقش کلیدی در بومی‌سازی به عنوان یک ضرورت جدی در صنعت فولاد به حساب می‌آید.

پایاب توضیح داد: فرایند داخلی‌سازی، علاوه بر اینکه مانع از تطویل اجرای پروژه می‌شود، فرصت اشتغال را برای نیروهای جوان و متخصص به وجود خواهد آورد؛ ضمن اینکه مشکلات تامین ارز برای واردات حذف می‌شود و پژوهش و تحقیق در کشور رونق پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است که ایران به‌عنوان دهمین فولادساز جهان معرفی شده است و انتظار می‌رود امسال میزان تولید در این بخش به ۳۰ میلیون تن برسد؛ ضمن اینکه ظرفیت هم از ۴۰ میلیون تن فراتر خواهد رفت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.