یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت ×
افتتاح کارخانه گندله‌سازی سه چاهون بافق
18 اسفند 1399 - 15:23
شناسه : 8601
کارخانه گندله‌سازی سه چاهون بافق، به عنوان یک طرح بزرگ صنعتی و معدنی، به تاریخ 18 اسفند ماه با ظرفیت سالانه پنج میلیون تن و سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۸۵۵ میلیون یوآن و با ایجاد اشتغال برای ۷۸۸ نفر از طریق ویدیوکنفرانس در حضور رییس جمهوری، افتتاح شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا فلاح مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران-بافق، اظهار داشت: با راه‌اندازی این واحد، بستر مناسبی برای جلوگیری از خام‌فروشی، ۲۳ درصد تولید سالانه سنگ‌آهن این شهرستان معادل چهار میلیون تن، فراهم شد.

وی افزود: عملیات اجرایی کارخانه از سال ۱۳۹۴ در قالب کنسرسیومی با شرکت‌های چینی، ژاپنی و ایرانی آغاز و پس از پنج سال آماده بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران، خوراک این واحد صنعتی را کنسانتره سنگ‌آهن ذکر کرد و گفت: استخراج سنگ‌آهن از معادن منطقه، پس از پرعیارسازی (بالای ۶۰ درصد) در یک فرایند با تجهیزات پیشرفته معدنی، به کنسانتره سنگ‌آهن تبدیل می‌شود که در برنامه‌های کوتاه و بلندمدت، کنسانتره حاصل از معادن سنگ‌آهن منطقه مانند معدن دی ۱۹، آنومالی شمالی و چاه‌گز تامین می‌شود که نقش مهمی در ارزش‌افزوده سنگ‌آهن و جلوگیری از خام‌فروشی دارد.

فلاح، راه‌اندازی کارخانه یادشده را یکی دیگر از حلقه‌های تولید فولاد در شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران-بافق دانست و یادآور شد: جلوگیری از خام‌فروشی، ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر و تنوع‌بخشی به محصولات سنگ‌آهن، عمده‌ترین مزایای این طرح صنعتی است.

لازم به توضیح است که گندله‌سازی یکی از طرح‌های هم‌جوار معدن شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران در بافق است که با سایر طرح‌ها، زنجیره فولاد را در این شهرستان تکمیل می‌کند. این کارخانه ضمن دارا بودن ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون تن گندله سنگ‌آهن، در روش احیای مستقیم تولید فولاد، کاربرد دارد این شهرستان در منطقه گرم و خشک ناحیه مرکزی ایران قرار دارد و از رونق فعالیت‌های معدنی برخوردار است. این منطقه از لحاظ اندیس‌های معدنی غنی و مهم‌ شامل سنگ‌آهن، فسفات، سرب و روی برخوردار است و رگه‌هایی از اورانیوم نیز در آن مشاهده می‌شود که در حال حاضر، زندگی ۷۰ درصد جمعیت شهرستان از طریق کار در معادن تامین می‌شود. مرکز شهرستان ۵۸ هزار نفری بافق، در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهرستان یزد قرار دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.