سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
افت تولید بزرگ‌ترین فولادساز جهان
27 شهریور 1400 - 12:17
شناسه : 17922
براساس گزارش‌های منتشر شده، تولید فولاد چین طی سه ماه گذشته به دلیل اعمال محدودیت‌های کربن‌زدایی شاهد روند نزولی بود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، به دلیل اعمال محدودیت‌های کربن‌زدایی در چین، تولید فولاد خام این کشور طی سه ماهه گذشته میلادی شاهد تداوم افت تولید بود. فولادسازان چین در ماه اوت ۲۰۲۱ میلادی ۸۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که پایین‌ترین میزان تولید از ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی است. در ماه اوت ۲۰۲۰ میلادی میزان تولید این محصول در چین 94 میلیون و ۸۵۰هزار تن به ثبت رسید. این در حالی است که میزان تولید ماه اوت نسبت به ماه جولای ۲۰۲۱ میلادی به میزان ۸۶ میلیون و ۷۹۰هزار تن، شاهد افت ۴٫۱ درصدی بود. همچنین طی ماه اوت ۲۰۲۱ میلادی میانگین تولید روزانه فولادسازان چینی دو میلیون و ۶۹۰ هزار تن به ثبت رسید که نسبت به ماه پیش از آن با دو میلیون و۸۰۰ هزار تن، شاهد افت تولید بود.

اگرچه چین به عنوان بزرگ‌ترین فولادساز جهان، از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه اوت ۲۰۲۱ میلادی ۷۳۳ میلیون و ۲۰هزار تن فولادخام تولید کرد که حاکی از رشد ۵٫۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین فولادسازان جهان در سال گذشته میلادی با تولید یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تن فولاد، بین ۷ تا ۹ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که تولید دی‌اکسید کربن صنعت فولاد در سال گذشته بیش از سه میلیارد مترمکعب اعلام شد که صنعت فولاد را به آلاینده‌ترین صنعت جهان تبدیل کرده است، بنابراین سیاست‌های اقلیمی درسرتاسر جهان که انتشار گاز دی‌اکسید کربن را تنظیم می‌کند، می‌تواند فولادسازان را برای استفاده از این روش‌های متفاوت تولید فولاد ترغیب کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.