شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
افت شدید ذخایر طلای ونزوئلا
16 مرداد 1402 - 16:11
شناسه : 35383
ذخایر طلای ونزوئلا در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی، نزدیک به ۱۲ درصد کاهش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، داده‌های بانک مرکزی ونزوئلا نشان داد که ذخایر طلای این کشور در نیمه اول سال ۲۰۲۳، هشت تن متریک کاهش یافته است که به کاهش چندین ساله ذخایر در بحبوحه بحران اقتصادی طولانی ادامه می‌دهد. این میزان کاهش، کل ذخایر بانک مرکزی را از ۶۹ تن در ماه دسامبر ۲۰۲۲، به ۶۱ تن در پایان ۶ ماهه ابتدایی سال جاری میلادی رساند.

ارزش ذخایر طلا در پایان ماه ژوئن ۲۰۲۳، به سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار رسید که ۲۶۱ میلیون دلار کمتر از ارزش آن در ماه دسامبر بود.

بر اساس برآوردهای بانک، میانگین قیمت طلا در نیمه اول سال جاری میلادی، یک هزار و ۸۶۲ دلار  و ۷۱ سنت در هر اونس تروا ارزیابی شد که از یک هزار و  ۷۷۵ دلار و دو سنت به ازای هر اونس تروا در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ بیشتر بود.

بانک مرکزی برای چندین دهه بیش از ۳۰۰ تن معادل طلا در اختیار داشت اما بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، دولت مادورو با محدودیت نقدی شروع به استفاده از این فلز گران‌بها به عنوان وثیقه برای وام با بانک‌های بین‌المللی کرد.

کاهش تولید نفت و تحریم‌های ایالات متحده که صادرات نفت خام را متوقف کرده است، باعث شده تا دولت از طلا به عنوان منبع تامین مالی استفاده کند.

در چنین شرایطی، مخالفان و تحلیلگران ادعا می‌کنند که دولت طلا را به صورت نقدی فروخته است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.