سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
افت صادرات نفت عربی در ماه مارس
27 اردیبهشت 1401 - 17:01
شناسه : 27902
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، متوسط صادرات نفت عربستان در ماه مارس سال جاری میلادی برابر با هفت میلیون و 235 هزار تن بشکه در روز یعنی پایین‌تر از هفت میلیون و 307 هزار تن بشکه صادر شده در ماه فوریه 2022 بود.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، صادرات نفت خام عربستان در ماه مارس نسبت‌ به ماه پیش از آن کاهش داشت. بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام دنیا در ماه فوریه، بیشترین میزان نفت را از ماه آوریل ۲۰۲۰ صادر کرده بود. علی‌رغم کاهش صادرات عربستان در ماه مارس، این کشور همچنان بالاتر از هفت میلیون بشکه در روز صادرات دارد و طبق قرارداد اوپک پلاس، تولید خود را افزایش داده‌ است.

طبق گزارش موسسه آمار جودی، متوسط صادرات نفت عربستان در ماه مارس سال جاری میلادی برابر با هفت میلیون و ۲۳۵ هزار تن بشکه در روز یعنی پایین‌تر از هفت میلیون و ۳۰۷ هزار بشکه صادر شده در ماه فوریه بوده است. عربستان طی ماه فوریه برای اولین ‌بار از ماه آوریل ۲۰۲۰، بیش ‌از هفت میلیون بشکه در روز صادرات داشت.

عربستان طبق قرارداد اوپک پلاس، ماهانه ۱۰۰ هزار بشکه طی روز به تولید خود می‌افزاید. طبق این قرارداد، کل کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس در مجموع باید ۴۰۰ هزار بشکه برای هر روز طی هر ماه به تولید خود اضافه کنند. عربستان بین ماه‌های ژانویه و فوریه بیش ‌از ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش تولید داشت که دلیل آن را می‌توان، بالا رفتن قیمت جهانی نفت و بهبود تقاضا دانست.

لازم به ذکر است که چین در پایان ماه مارس قرنطینه‌های سختگیرانه‌ای برای مهار همه‌گیری کرونا اعمال کرد که نگرانی در مورد تقاضا طی سه‌ ماهه دوم سال جاری میلادی و تقاضای جهانی نفت در کل سال جاری را افزایش داد. طبق گزارش موسسه جودی، تولید نفت خام عربستان ۷۵ هزار بشکه در ماه مارس افزایش ‌یافته و به ۱۰.۳ میلیون بشکه در روز رسیده ‌است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.