سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
افت طلا و خیز دلار
28 خرداد 1401 - 16:52
شناسه : 29118
قیمت طلا روز جمعه 27 خرداد ماه 1401، با افزایش ارزش دلار و رشد بازدهی خزانه‌داری آمریکا، کاهش یافت و تقاضا برای شمش با قیمت دلار را تحت تاثیر قرار داد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا با ۱۳.۵ درصد کاهش به یک هزار و ۸۴۴ دلار و ۳۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۷ درصد کاهش ، یک هزار و ۸۴۵ دلار و ۳۰ سنت معامله شد. قیمت طلا پس از شروع آن در نزدیکی بالاترین سطح یک ماهه، قبل از رسیدن به پایین‌ترین حد چهار هفته‌ای در روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۱، طی پشت سر گذاشتن هفته‌ای پرنوسان حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت.

ایلیا اسپیواک استراتژیست ارزی، اظهار داشت: هنوز به نوعی در محدوده یک هزار و 800 تا یک هزار و ۸۸۰ دلار باقی مانده‌ایم و به دنبال جهت‌گیری جدید هستیم. قیمت طلا در مورد تاثیر نرخ‌ها به شفافیت نیاز دارد، زیرا این شفافیت باعث می‌شود سرمایه‌گذاران درباره کاهش یا افزایش و مهار تورم نظر بدهند.

سهام‌های جهانی در حالی که سرمایه‌گذاران نگران رشد در مواجهه با افزایش نرخ‌های جهانی بودند، به سمت بدترین هفته خود از زمان رکود بازار در آغاز همه‌گیری کرونا در مارس ۲۰۲۰ پیش رفتند. فدرال رزرو آمریکا این هفته بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره خود از سال ۱۹۹۴ را اعلام کرد، زیرا در تلاش برای مهار تورم فزاینده است. افزایش نرخ‌ها در ایالات‌ متحده آمریکا، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

موسسه فیچ سولوشنز در یادداشتی مطرح کرد: با توجه به اینکه فدرال رزرو موضع جنگ‌طلبانه خود را نشان می‌دهد، انتظار داریم که تقویت دلار و بهبود بازده اوراق قرضه، قیمت طلا را محدود کند. با این حال، قیمت‌ها به سطح قبل از کرونا برنمی‌گردند؛ چراکه ارزش طلا همچنان تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین، افزایش تورم جهانی و همه‌گیری کرونا قرار دارد.

گفتنی است، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۸۷ سنت رسید. پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش، ۹۴۸ دلار و ۵۰ سنت را ثبت کرد. در حالی که پالادیم با ۱.۸ درصد افزایش، یک هزار و ۹۱۲ دلار و ۶۹ سنت قیمت‌گذاری شد که هر دو در مسیر کاهش هفتگی قرار دارند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.