سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
افت قیمت نفت
15 تیر 1401 - 18:33
شناسه : 29977
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، گروه مالی آمریکایی سیتی هشدار داد اگر رکود اقتصادی فلج‌کننده تقاضا اتفاق بیفتد، قیمت نفت خام تا پایان امسال به ۶۵ دلار به ازای هر بشکه و تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۴۵ دلار سقوط خواهد کرد.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، فرانسسکو مارتوچیا و اد مورس تحلیلگران سیتی، در گزارشی اعلام کردند که این دورنما بر مبنای عدم مداخله تولیدکنندگان اوپک پلاس و افت سرمایه‌گذاری‌های نفتی، در نظر گرفته شده است. نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، آخرین بار حدود ۱۰۵ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

بهای نفت سال میلادی جاری پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن عرضه، رشد چشمگیری پیدا کرد. بانک‌های سرمایه‌گذاری اکنون تلاش می‌کنند روند قیمت نفت در سال ۲۰۲۳ را که بانک‌های مرکزی بزرگ جهان نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهند و در نتیجه ریسک‌های رکود بالا می‌رود، مشخص کنند. سیتی در گزارش خود وضعیت فعلی بازار نفت را با بحران‌های دهه ۱۹۷۰ مقایسه کرده است. اقتصاددانان این بانک انتظار ندارند اقتصاد آمریکا دچار رکود شود.

شایان ذکر است که به گفته تحلیلگران سیتی، شواهد تاریخی نشان می‌دهد در صورت وقوع بدترین رکودهای جهانی، تقاضا برای نفت منفی می‌شود، اما قیمت‌های نفت در همه رکودها، به هزینه نهایی کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.