پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
افت نبض تولید فولادهای جهان
04 خرداد 1401 - 18:42
شناسه : 28291
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تولید جهانی فولاد خام ۶۴ کشور عضو انجمن جهانی فولاد طی ماه آوریل با ۵.۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۱۶۲.۷ میلیون تن رسید.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بررسی گزارش انجمن جهانی فولاد از تولید اعضای خود، نشان می‌دهد که طی چهار ماهه سال ۲۰۲۲ میلادی، این کشورها به تولید ۶۱۹.۱ میلیون تن رسیدند که ۷.۱ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشت.

در این بین، تولید ایران طی چهار ماهه امسال، با ۸.۹ درصد افت ۹.۱ میلیون تن شده بود و ایران همچنان در جایگاه دهم پس از چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل قرار دارد. به تفکیک، منطقه آفریقا در ماه آوریل ۱.۲ میلیون تن تولید فولاد خام داشت که ۵.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱  کم‌تر است. همچنین آسیا و اقیانوسیه، با تولید ۱۲۱.۴ میلیون تن فولاد در ماه آوریل، کاهش ۴ درصدی را به ثبت رساند.

تولید اتحادیه اروپا طی ماه مذکور به ۱۲.۳ میلیون تن و تولید سایر کشورهای اروپایی به ۴.۲ درصد رسید که به ترتیب افت ۵.۴ درصدی و رشد ۰.۵ درصدی را تجربه کردند. تولید خاورمیانه با ۱۴.۵ درصد افت به ۳.۳ میلیون تن و تولید آمریکای شمالی نیز با ۵.۱ درصد افت به ۹.۴ درصد رسید. روسیه و سایر کشورهای عضو CIS به همراه اوکراین نیز، با افت ۱۸.۴ درصدی تولید فولاد خام خود را به ۷.۳ میلیون تن رساندند. آمریکای جنوبی با ۴.۸ درصد کاهش تولید طی ماه آوریل، به تولید ۳.۶ میلیون تن رسید.

۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد

چین با تولید ۹۲.۸ میلیون تن فولاد طی ماه آوریل به عنوان برترین تولیدکننده شناخته شد که البته تولیدات این کشور با ۵.۲ درصد افت سالانه همراه بود. هند با ۶.۲ درصد رشد به تولید ۱۰.۱ میلیون تن رسید، اما تولید ژاپن با ۴.۴ درصد کاهش ۷.۵ میلیون تنی شد. تولید فولاد خام آمریکا با ۳.۹ درصد کاهش ۶.۹ میلیون تنی شد و تخمین زده می‌شود تولید روسیه با ۰.۶ درصد افزایش ۶.۴ میلیون تن شده باشد.

شایان ذکر است که تولید کره جنوبی ۵.۵ میلیون تن و آلمان به ۳.۳ میلیون تن رسیدند که به ترتیب افت ۴.۱ درصدی و ۱.۱ درصدی را نشان می‌دهد. ترکیه رشد ۱.۶ درصدی را در تولید تجربه کرد و تولید فولاد به ۳.۴ میلیون تن رسید. تولید برزیل نیز با ۴ درصد افت ۲.۹ میلیون تن شد و ایران با تولید ۲.۲ میلیون تنی فولاد افت ۲۰.۷ درصدی را تجربه کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.