سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
افت ۳٫۱ درصدی قیمت جهانی طلا
13 تیر 1401 - 14:43
شناسه : 29874
قیمت طلا امروز دوشنبه 13 تیر ماه کاهش یافت زیرا افزایش ارزش دلار آمریکا به تقاضا برای شمش با قیمت دلار لطمه زد و همچنین بر حمایت از تضعیف بازدهی خزانه‌داری غلبه کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، امروز بهای هر اونس طلا با ۳.۱ درصد کاهش به یک هزار و ۸۰۹ دلار و ۹۰ سنت رسید. این در حالی است که در روز جمعه ۱۰ تیر ماه و پیش از تعطیلی بازار، به پایین‌ترین سطح پنج ماهه خود یعنی یک هزار و ۷۸۳ دلار و ۵۰ سنت کاهش یافته بود. طلای آمریکا نیز با ۰.۱۷ درصد کاهش، یک هزار و ۸۱۰ دلار و ۹۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

دلار نزدیک به بالاترین سطح دو دهه اخیر در نوسان بود و طلا را برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند، جذاب‌تر کرد. بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌ متحده آمریکا در روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود در یک ماه گذشته رسید و قیمت شمش بدون بازده را افزایش داد.

بازارهای سهام آسیایی روز دوشنبه ۱۳ تیر ماه را با احتیاط شروع کردند؛ زیرا مجموعه داده‌های ضعیف آمریکا، خطرات نزولی را برای گزارش حقوق و دستمزد این هفته ماه ژوئن نشان می‌داد. در حالی که آشفتگی ناشی از رکود احتمالی، همچنان باعث افزایش تسهیل در اوراق قرضه دولتی می‌شد.

دولت هند روز جمعه اعلام کرد در حالی که دومین مصرف‌کننده بزرگ فلز گران‌بهای جهان تلاش می‌کند تقاضا و کسری تجاری را کاهش دهد، تعرفه اولیه واردات طلا را از ۷.۵ درصد به ۱۲.۵ درصد افزایش داده است.

SPDR گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۸ درصد کاهش یافت. دفاتر دولت فدرال ایالات‌ متحده آمریکا، بازارهای سهام و اوراق قرضه و فدرال رزرو امروز دوشنبه ۱۳ تیر ماه تعطیل خواهند بود.

شایان ذکر است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۹ دلار و ۸۲ سنت رسید. پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش، ۸۸۴ دلار و ۳۹ سنت قیمت‌گذاری شد و پالادیم با ۰.۶ درصد کاهش، یک هزار و ۹۴۸ دلار و ۵۰ سنت را ثبت کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.