سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
افزایش احیای دو تا سه برابری معادن راکد
29 فروردین 1402 - 13:10
شناسه : 34233
مدیر اجرایی احیای معادن کوچک‌مقیاس خبر داد: عباس جرجانی، مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس گفت: در همکاری با استان‌های مختلف در احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس امیدواریم تا پایان سال جاری، احیای معادن راکد نسبت به سال‌های گذشته دو تا سه برابر افزایش یابد.
ارسال توسط : منبع : ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، در جلسه طرح احیای معادن کوچک‌مقیاس در استان بوشهر که با حضور عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیا و مدیر کل صمت استان برگزار شد، مهدی صفوی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: سال گذشته ۱۰پروژه مهم و تحول در وزارت صمت تعریف شد که یکی از این پروژه‌ها استفاده از ظرفیت معادن کوچک مقیاس بوده و هدف ما انجام همکاری و هماهنگی‌های لازم و برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح در استان بوشهر است.

مدیر کل صمت استان بوشهر عنوان کرد: از مجموع ۲۶۰ واحد معدنی استان، حدود ۹۳ معدن راکد است و در همکاری با این طرح، هدف ما فعال‌سازی این معادن، اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش افزوده در استان بوشهر است.

صفوی با بیان اینکه در راستای این هدف پروژه‌هایی را تعریف، پیشنهاد و اولویت‌بندی خواهیم کرد، توضیح داد: عمده معادن در استان با مشکل نقدینگی مواجه هستند و همین مساله انگیزه معدن‌کاران را برای ادامه کار تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: موضوعاتی مانند سوخت و بیمه از جمله مسائلی است که معادن ما در  استان با آن درگیر هستند، اگرچه ما در سال گذشته در بحث ماشین آلات با تحولاتی روبرو شدیم، اما همچنان مشکلات زیادی وجود دارد که معدن کاران با آن درگیر هستند.

مدیر کل صمت استان بوشهر تاکید کرد: یکی از مزیت‌های استان بوشهر به دلیل قرار گرفتن در حاشیه خلیج فارس است و از این منظر و به لحاظ موقعیت جغرافیایی این امکان برای استان وجود دارد که تبدیل به یک هاب صادرات معدنی شود.

عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس نیز در ادامه جلسه ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری و نسبت به سال‌های گذشته راه‌اندازی و احیای معادن راکد، دو تا سه برابر افزایش یابد.

وی ادامه داد: فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس و راکد، ارزش افزوده خوبی برای معادن و منطقه، علاوه بر اشتغال‌زایی مناسب ایجاد خواهد کرد.

جرجانی تصریح کرد: اگرچه تعداد معادن در استان کم است اما به نسبت تعداد معادن موجود، معادن راکد رقم قابل توجهی است، در واقع ۵۹درصد معادن در استان فعال و ۳۷درصد معادن کاملا غیرفعال است.

وی با بیان اینکه بخش اعظم معادن استان بوشهر را کانی‌های غیرفلزی تشکیل می‌دهند، افزود: خاک‌های صنعتی در بازارهای جهانی مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرند و به همین لحاظ راه‌اندازی معادن راکد استان می‌تواند ارزآوری داشته باشد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس عنوان کرد: یکی از کارهای مهمی که ما در طرح احیا در سال گذشته موفق به اجرای آن شدیم، بسته‌های سرمایه‌گذاری معدنی بود که استان بوشهر در آن مشارکتی نداشت و امیدواریم در سال جاری استان بوشهر هم در این زمینه فعال‌تر شود.

وی ادامه داد: همچنین صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌های معدنی در استان بوشهر هیچ فعالیتی نداشته و ما در همکاری با صندوق آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری و یا تامین ماشین آلات معدنی مورد نیاز استان، اعلام می‌کنیم.

در پایان این جلسه تعدادی از فعالان معدنی استان به بیان مشکلات خود پرداختند و مقرر شد خانه معدن و نظام مهندسی استان بوشهر، مشکلات معادن استان با اولویت معادن راکد را به سازمان صمت اعلام کنند و پس از آن سازمان صمت موارد مشخص شده را به طرح احیا، توسعه و فعال‌سازی معادن راکد ارسال کند. در نهایت پس از جمع‌بندی نسبت به برگزاری جلساتی برای تک تک معادن مشکل‌دار در قالب ستاد تسهیل اقدام خواهد شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.