سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
افزایش تراز اقتصادی مجتمع مس سونگون
25 اردیبهشت 1401 - 9:00
شناسه : 27773
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در مجتمع مس سونگون و دستیابی به تولید 400 هزار تن کاتد، تراز اقتصادی مجتمع مس سونگون در سال از حدود 500 میلیون دلار به حدود چهار میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.
ارسال توسط : منبع : مس‌پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با بیان این مطلب که با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در مجتمع مس سونگون و دستیابی به تولید ۴۰۰ هزار تن کاتد، تراز اقتصادی مجتمع مس سونگون در سال از حدود ۵۰۰ میلیون دلار به حدود چهار میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند. در نشست تولید مجتمع مس سونگون، از تلاش جهادگرانه کارکنان شرکت مس در سنگر تولید قدردانی کرد.

وی افزود: تنها شما قادر هستید که طرح‌های توسعه را در مجتمع محقق کنید و این کار همت بزرگ می‌طلبد. پس باید با جدیت وارد میدان شویم و با توجه به اینکه همه ملزومات و بسترهای کار مهیا است، اگر نتوانیم به این مهم دست یابیم باید پاسخگو باشیم و یقین بدانید این ماموریت از واجبات برای ما محسوب می‌شود. تاکید بر جامعه عمل پوشاندن به گفتار و رفتارها و تلاش برای تحقق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، باید در طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سونگون بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مس با اشاره به اهمیت مسائل زیست‌محیطی، گفت: صیانت و حفاظت از محیط‌زیست اولویت اصلی است هرچند فعالیت‌های معدنی ذاتا با طبیعت گره خورده است، اما اعتقاد داریم با سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و تجربی روز دنیا می‌توانیم آثار این فعالیت‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.
رستمی بیان کرد: در این زمینه، باید با دعوت از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و خارجی و بر اساس مطالعات صورت‌گرفته، در این حوزه وارد فازهای عملیاتی شویم. همچنین در تاکید بر سرمایه‌گذاری در طرح‌های تامین انرژی پاک و فراهم‌کردن زیرساخت‌های مربوط به آن، برای نصب ۳۰۰ مگاوات برق خورشیدی در استان آذربایجان شرقی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی همچنین ایجاد کارخانه تولید آهک و واحد تولید گلوله‌سازی در شهرستان ورزقان را برای طرح‌های توسعه مجتمع مس سونگون ضروری تلقی کرد و با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، ادامه داد: دانش به جای محصول خرید و فروش می‌شود و بخش اعظم دانش‌بنیان، صادرات دانش است یعنی باید از خاک شروع کنیم و بعد از رشد و توسعه، به جای صادرات کنسانتره و کاتد و…، به مرحله‌ای برسیم که دانش و تجهیزات صنعت مس را صادر کنیم.

مدیرعامل شرکت مس در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اساسی کمیته ساخت داخل مجتمع مس سونگون، خاطرنشان کرد: طبق گزارش ارائه شده، اقدامات ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته است، اما همواره باید به این نکته دقت کنیم که شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند حمایت هستند؛ چراکه با توانمندسازی آن‌ها، شاهد افزایش کیفیت محصولات ساخت داخل خواهیم بود و امید است در آینده نیز شاهد تعامل بیشتر با دانش‌بنیان‌ها باشیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.