دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت ×
افزایش تعداد مجوزهای معدنی در کشور
29 بهمن 1399 - 15:08
شناسه : 7362
در 10 ماهه سال 1399 رقم خورد؛ طبق بررسی مجوزهای معدنی صادر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی دوره ۱۰ ماهه امسال در زمینه اکتشاف، گواهی کشف، صدور پروانه‌های بهره‌برداری و هزینه عملیات اکتشاف نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، افزایش نشان می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

گزارش اخبارفلزات، بر پایه جداول آماری وزارتخانه یاد شده، امسال طی دوره ۱۰ ماهه تعداد پروانه اکتشاف صادر شده به رقم ۷۸۴ فقره رسید که در مقایسه با ۷۷۰ فقره صادر شده در دوره مشابه سال گذشته، رشد ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در دوره این گزارش، تعداد ۴۲۵ فقره گواهی کشف صادر شده است که نسبت به ۴۲۱ فقره گواهی صادر شده طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸، یک درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، پروانه بهره‌برداری صادر شده طی ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۹ به رقم ۵۱۲ فقره رسید که در مقایسه با ۴۸۶ فقره طی دوره مشابه در سال گذشته، رشد ۵.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

هزینه عملیات اکتشاف نیز طی ۱۰ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته، افزایش ۱۰ درصدی را به ثبت رساند که این موضوع گویای میل مضاعف به سرمایه‌گذاری در این بخش است.

بر اساس آمار مورد بررسی طی سال ۱۳۹۹، هزینه عملیات اکتشاف در دوره مورد بررسی به رقم یک هزار و ۱۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸ با رقم ۹۲۷ میلیارد ریال، افزایش ۵۴ میلیون ریالی داشته است.

بررسی آمارهای ۹ ماهه امسال حاکی از این است که تعداد ۷۰۱ فقره پروانه اکتشاف معدن صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۶۶۹ فقره، رشد ۴.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین طی ۹ ماهه سال ۱۳۹۹، تعداد ۳۶۷ فقره گواهی کشف صادر شد که حکایت از افزایش ۱.۴ درصدی در مقایسه با ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ با رقم ۳۶۲ فقره، می‌دهد.

شمار پروانه‌های بهره‌برداری معدنی طی ۹ ماهه امسال به رقم ۴۶۲ فقره رسید که با توجه به میزان ۴۴۵ فقره طی دوره مشابه در سال گذشته، ۳.۸ درصد افزایش داشته است.

ایران با شناسایی حدود ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی که نزدیک به ۴۰ میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است، در جایگاه پانزدهم جهان از لحاظ ذخایر اکتشافی قرار دارد. 
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.