سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت ×
افزایش تولید آلومینا تحولی بزرگ در صنعت آلومینیوم
26 خرداد 1400 - 10:00
شناسه : 13819
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای قرارداد تولید آلومینا از ماده معدنی نفلین سینیت که با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو، رییس کمیسیون صنایع و معادن و همچنین نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: اجرای قرارداد ساخت کارخانه تولید آلومینا از نفلین سینیت، سبب تحول در صنعت آلومینیوم و همچنین استان آذربایجان شرقی می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم، اظهار داشت: امروز، روز خوبی برای مردم استان آذربایجان شرقی و آغازی بر تحول صنعت آلومینیوم در کشور است.

وی افزود: امیدواریم که با تسریع در اجرای این پروژه، گامی اساسی در کاهش وابستگی کشور به واردات آلومینا برداشته شود.

گفتنی است، در این مراسم یوسف داوودی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون صنایع و معادن و عزت‌اله اکبری تالارپشتی با برشمردن پتانسیل‌های معدنی سراب در ماده معدنی نفلین، افزایش تولید آلومینا در کشور را اسیر اقتصاد مقاومتی، رشد اشتغال و کاهش وابستگی به واردات آلومینا برشمردند. همچنین نمایندگان مجلس همچنین از اقدامات ایمیدرو در زمینه آماده‌سازی برای امضای این قرارداد تشکر کردند.

در پایان مراسم قراردادی برای بین ایمیدرو و قرارگاه خاتم با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت امضا شد.

لازم به توضیح است که پودر آلومینا ماده اصلی تولید شمش آلومینیوم است و طبق قراردادی که به امضا رسید سالانه ۷۰ هزار تن آلومینا با استفاده از ماده معدنی نفلین در شهرستان سراب، تولید خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.