پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
افزایش تولید آلومینا در پی کاهش ارزبری
26 خرداد 1400 - 9:44
شناسه : 13813
رییس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد؛ رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: افزایش تولید آلومینا در کشور، کاهش ارزبری برای صنعت آلومینیوم دربر خواهد داشت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌اله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو که غروب روز گذشته، پیش از امضای قرارداد تولید آلومینا از ماده معدنی نفلین در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت صحبت کرد، اظهار داشت: هم‌اکنون کشور سالانه به ۱.۵ میلیون تن پودر آلومینا نیاز دارد که بخش عمده‌ی آن از طریق واردات تامین می‌شود.

وی افزود: طبق قرارداد با قرارگاه خاتم، در فاز نخست پروژه سالانه۷۰ هزار تن پودر آلومینا از ماده معدنی نفلین سینیت در شهرستان سراب تولید می‌شود که تاثیر قابل ملاحظه‌ای در خروج ارز از کشور می‌گذارد.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: تولید فعلی آلومینا در کشور سالانه به ۲۵۰ هزار تن می‌رسد. از این رو ضروری است که زمینه افزایش تولید این ماده فراهم آید. همچنین پیش‌بینی شده در صورت امکان، تولید آلومینا از نفلین در فازهای توسعه به ۲۰۰ هزار تن در سال افزایش یابد.

جعفری با اشاره به ارزش ۱۳۷ میلیون یورویی فاز نخست پروژه، بیان کرد: طرح فوق در مدت ۴ سال اجرا و ساخته خواهد شد. در همین راستا تولید آلومینا از نفلین، علاوه بر کاهش وابستگی به واردات، با احتساب محصولات جانبی ارزش‌افزوده بالایی را ایجاد می‌کند.

استفاده از ظرفیت‌های آذربایجان شرقی برای بهبود طرح آلومینا

حسین هوشی سادات فرمانده قرارگاه خاتم در پایان خاطرنشان کرد: در مسیر ساخت پروژه آلومینا، از ظرفیت بالای استان آذربایجان شرقی با هدف بومی‌سازی، رشد اشتغال و درآمدزایی استفاده خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.